Dobbel unboxing - 30-årsgave til kona

FMS

Støttemedlem
Medlem
8. jan. 2015
Sted
Oslo
Da er jeg klar for en dobbel unboxing i forkant av 30-årsdagen til kona i mars, jeg må jo inspisere gaven, men det er altså ingen wristshots enda og dette må selvsagt holdes hemmelig for henne. ;)

Det kan virke som jeg er ute i god tid før 30-årsdagen, men dette prosjektet har vart over et år, med både opp- og nedturer. For å gjøre en lang historie kort, så har hun jo de siste årene registrert min interesse for klokker, måten jeg snakker om mekaniske klokker på og at jeg har kjøpt et par dyre klokker, så hun har veldig lyst på ordentlig klokke. Hun tror hun vil ha mekanisk, men jeg er ikke sikker på om hun vil trives med dette i praksis, hun er ikke så veldig praktisk av seg. Hun har også tynne armer og håndledd og små hender. Samtidig har det også kommet fram at det blir feil om jeg skal bruke våre penger på å kjøpe en veldig dyr klokke til henne, for da blir det liksom jeg som er storkaren og hun som er den heldige.

Etter fryktelig mye fram og tilbake har jeg de siste par ukene endt med noe jeg selv synes er helt perfekt, en "startpakke" med to klokker: En relativt fin Quartz-klokke uten edle metaller og diamanter, som jeg attpåtil fikk kjøpt brukt men "ubrukt" her på markedet til en hyggelig pris, og en mer kontroversiell, automatisk klokke med ETA-urverk - men som ser veldig fin ut og kostet ekstremt lite - så hun kan få erfaringer med en automatisk klokke, som attpåtil ser smashing ut. Vi snurrer i gang, beklager at jeg fortsatt ikke har makrolinse og ikke finner stativet:

Først Quartz-klokken, den kommer i en flott Protid-pose, men den er det nok godeste @haknuts som fikk med seg da han kjøpte klokka i slutten av januar, før det viste seg at hans bedre halvdel ønsket en litt større klokke.

Velkjent og ikke veldig original boks, men var litt mindre enn til vanlig..

Fortsatt velkjent, men i mindre utgave..

Og der har vi den første klokka, en kjempeflott Aqua Terra 30mm - som riktignok er Quartz, men som da går og går og som ser fin ut både på jobb og på fritiden og tåler 150m og litt juling. Tror den faller i smak, selv uten diamanter eller edle metaller.

Så er vi på noe litt mer originalt, og kanskje kontroversielt. Denne er helt ny, men kommer i en pakke som passer bedre til bruktkjøp.

Da er vel katta allerede ute av sekken på hvorfor jeg kaller det bittelitt kontroversielt, for det er da en "London"-klokke med et "Sveitsisk" automatisk ETA-urverk, merket er vel kjent for de fleste her. Men selve klokka er kanskje like overraskende for dere som for meg...

En boks til, og en kommentar til: Man skal ikke snakke om pris, men her må jeg nesten få nevne at jeg fikk denne klokka for kun 250 pund. De har visst sluttet med dameklokker og solgt ut lageret, og det er ikke lenger mulig å kjøpe gjennom webshopen ved å navigere seg fram, men jeg fulgte en link jeg fant på nettet, kom rett til en side som solgte ut de siste klokkene og fikk sikret meg denne til gi-bort-pris.

Nå som omstendighetene er nevnt, håper jeg at andre enn meg blir litt overrasket over hvor flott denne klokken ser ut. Tankene går litt i retning av JLC Reverso Duetto, selv om det selvsagt blir noe helt annet..

På urskiven er det faktisk diamanter som timemarkører, selv om de ikke er så voldsomt store, og på kronen er det en blå stein som jeg ikke husker hva heter.

Baksiden er ikke akkurat imponerende, men det er et safirglass som gir innsyn til det bittelille, "eldgamle" ETA-urverket. Det er jo et ganske lite urverk, og klokken er både nett og bygger lite. Det bildet her er veldig dårlig, beklager det.

Jeg er i hvert fall veldig godt fornøyd, håper at hun blir det samme. En fin brukt-men-ubrukt Omega AT 150m Quartz som allrounder og en automatisk med ETA som ser ganske fin ut og gir mulighet til å utforske hvordan det er å leve med automatisk klokke må vel være en fin start på en eventuell klokkesamling, en ok 30-årsgave og også tilfredsstille kravet om at ikke jeg skal kjøpe "drømmeklokka" til henne slik at det er jeg som blir storkaren når vi bruker "våre" penger?

Redigert av en moderator:
Jeg hadde vært strålende fornøyd bare med ATen,dette må da bli innertier? Etter en prøveperiode med en Seiko 5 fant min samboer ut at mekanisk ikke var interessant, så tilnærmingen med en rimelig mekanisk tror jeg er smart.

Dette må bli suksess :)!
Jeg vurderte også Quartz til min kjære, men falt ned på mekanisk. Må nok investere i en winder nå, siden hun har to.

Lykke til med overrekkelsen!!