Disney

Medlem
21. aug. 2011
Innlegg
1.353
Sted
Oslo
Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av noen vintage Disney klokker jeg har kjøpt, uvist hvor lenge jeg klarer å beholde disse, da andre ting egentlig frister mer. Så kan fort hende de blir lagt ut for salg om ikke altfor lang tid :p

Dette er en Ingersoll Mikke Mus klokke fra 1947






Så er det en ubrukt limited edition Disney klokke fra 1971




Og sist, men ikke minst en Ingersoll Mikke Mus klokke fra 1934/35






Og til slutt alle klokkene



 
Stilig!

Er det ikke slik at det finnes en moderne utgave av Mikke Mus-klokken også?
Mener å huske at noen unbokset en slik tidligere i år!
 
Kult!

Boenna: Det stemmer. Jam Home Made produserte en mikkemus klokke. Angrer på at jeg har solgt min..
_MAT2340.jpg
 
Gerald Genta har jo også Mikke Mus klokker, til litt av en pris vil jeg tro;) Dog er et par av de meget tøffe imo!
 
Gerald Genta har jo også Mikke Mus klokker, til litt av en pris vil jeg tro;) Dog er et par av de meget tøffe imo!

Dette viste jeg ikke, pokker så kule de var. Her er min soleklare favoritt. 20k $ er kanskje litt stivt...
9329-GG2.jpg
 
En 70-talls Mikke Mus klokke..

wmotB.jpg

Rx01n.jpg


Hva skjuler seg bak fasaden?
Vh1C1.jpg


Jammen er det visst et urverk drevet av en hel juvel...
Rwpyq.jpg
 
Mye tøffe Mikke Mus klokker her :) Hvordan er størrelsen på den fra 70-tallet SoulG, den så veldig bra ut :)

Langtransport: Veldig fin den klokken der, men tror ikke jeg skal by på noen flere Mikke klokker når jeg allerede vurderer å selge disse :p Så hvis klokken din har lyst på 3 gode venner får du si i fra ;)
 
Mye tøffe Mikke Mus klokker her :) Hvordan er størrelsen på den fra 70-tallet SoulG, den så veldig bra ut :)

Langtransport: Veldig fin den klokken der, men tror ikke jeg skal by på noen flere Mikke klokker når jeg allerede vurderer å selge disse :p Så hvis klokken din har lyst på 3 gode venner får du si i fra ;)

Den måler 26mm, og ser så og si ubrukt ut.

Den er strøken, med unntak av et stygt hakk (øvre høyre lug) jeg fikk av en urmaker da de skulle skifte reim - noe jeg strengt tatt klarer fint selv, men lot de gjøre det mens jeg shoppa noe annet.
De prøvde - jeg tuller ikke - å finne batteriet. Dette var Christophersen på Kvadrat, Sandnes. Jeg ble jo selvsagt litt irritert, men samtidig måtte jeg bare le. De selger ur, men klarte ikke å identifisere en mekanisk klokke. Dette var en eldre dame som kunne fortelle meg at de trodde det var et leketøy, siden det ikke var batteri i klokka. Fullstendig og totalt amatørmessig.

Fikk den av far for noen få år siden. Han vet jeg liker comics og sånt, men jeg kommer nok ikke til å bruke den så ofte, så liten som den er. Mulig jeg skaffer meg en Genta Mickey på et tidspunkt.

RHbhe.jpg
 
Jeg burde vel like disse mikke mus klokkene, men sant å si er det ikke noe for meg. Jeg forstår ikke helt hva som tiltrekker og fascinerer dere :rolleyes:
 
Jeg burde vel like disse mikke mus klokkene, men sant å si er det ikke noe for meg. Jeg forstår ikke helt hva som tiltrekker og fascinerer dere :rolleyes:

For meg er det motsatt... Hvorfor i all verden skulle denne klokken som (sagt i aller beste mening) ser ut som et leketøy appelere til meg?
Likevel syntes jeg de er kjempetøffe, og en Mikke klokke kommer langt opp på ønskelisten! Gjerne den moderne Jam Home Made utgaven...
 
Mye tøffe Mikke Mus klokker her :) Hvordan er størrelsen på den fra 70-tallet SoulG, den så veldig bra ut :)

Langtransport: Veldig fin den klokken der, men tror ikke jeg skal by på noen flere Mikke klokker når jeg allerede vurderer å selge disse :p Så hvis klokken din har lyst på 3 gode venner får du si i fra ;)

Klarer meg med 1 stk jeg ;)