DiscountWatchStore - til å stole på?

FaensOldemor

Støttemedlem
Medlem
6. mars 2014
Innlegg
231
Sted
Oslo
Natt til mandag browset jeg litt rundt etter billige dressklokker, og kom plutselig over en veldig billig Orient Bambino. Vanligvis ligger denne klokka på rundt 150 dollar og oppover pluss eventuell frakt osv. Men jeg måtte virkelig sperre opp øynene når jeg så den til nede i 103 dollar på Discountwatchstore.com, og tenkte med en gang at det helt sikkert var en feil, men jeg fikk lyst til å prøve meg. Etter litt kjapp googling om siden og om dette faktisk kunne være den klokken jeg har sett etter mange andre steder bestilte jeg den, og betalte med MasterCard, ettersom jeg synes det var noe shady over hele greia, både nettsiden og prisen. Jeg fikk selvfølgelig ordrebekreftelse med en gang og alt så riktig bra ut til dagen etterpå.

Da fikk jeg en mail om at deres "verification department" ikke hadde klart å validere min ordreinformasjon ettersom kortet mitt ikke hadde penger på seg, men kun var autorisert, og at jeg ble oppfordret til å betale med PayPal eller Amazon. Her ble min mistanke om at det var en feil at klokken var priset så lav bekreftet, for når jeg søkte opp klokken igjen for å legge den i handlekurven var jo selvfølgelig prisen justert opp til 150 dollar. Jeg hadde ikke lyst til å gi meg der, det hadde jo vært morsomt om jeg klarte å ro denne handelen i land, så jeg svarte på mailen og spurte hvordan jeg kunne få den originale prisen ved å betale gjennom PayPal. Her trodde de selvfølgelig at jeg var dum, for da fikk jeg bare til svar at det var mulig å betale med PayPal når man sjekket ut.

Jeg skrev tilbake at jeg var klar over det, men jeg ville betale den prisen jeg først hadde bestilt for, ettersom det ikke var min feil at de ikke aksepterte mitt MasterCard som fungerer over alt ellers, når det står på siden at de aksepterer MasterCard. To dager gikk og jeg fikk ikke noe svar, så jeg skrev tilbake at dette var dårlig kundesupport, ikke fikk jeg betale og ikke fikk jeg svar på mail. Kort tid etter fikk jeg dette til svar:

"Hello,

Once you resubmit your order we will refund you the difference so that you end up paying the price you originally paid. I have made a note. If there is anything else that I can further assist you with please let me know. And I apologize for any inconvenience or delay.

Best,
Morgan '"

Så, kan jeg stole på dette? Jeg synes det høres rart ut, hvorfor kan de ikke bare gi meg en kode som justerer prisen ned? Burde jeg heller spørre om å få en rabattkode? I tillegg må jeg jo betale moms for de 50 dollarne som jeg egentlig skulle spare.
 
Hvis det er noe klokkerelatert du lurer på så søker du etter det på google, men som et tillegg legger du til watchuseek bak søkeordene (WUS=et stort internasjonalt klokkeforum). Det er de utroligste ting man får greie på ved å bruke denne teknikken.

her er tråden på WUS
 
Jeg hadde allerede sett den tråden, men det meste var gammelt, og de positive kommentarene overbeviste meg til å bestille. Men skal det virkelig måtte være nødvendig at jeg skal betale for mye og så få penger igjen?