Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

IMG_3333.jpeg
 
Snakker vi 5-6cm? ;)
Leser i den kulørte pressen at det er kaos. Snedig at akkurat samme vær andre plasser er helt normalt.
Mer vær enn vanlig. Oslo er ikke skodd for 20ms i kasta. Trær over trikkespor og busser som ikke tåler 5-6cm sne. Ikke kaos, men mye vær.
 
Mer vær enn vanlig. Oslo er ikke skodd for 20ms i kasta. Trær over trikkespor og busser som ikke tåler 5-6cm sne. Ikke kaos, men mye vær.
Rart at ikke hovedstaden er bedre rustet, eller østlandet generelt. Jeg bor 2 timer unna og det er jo helt udramatisk her. 20m/s i kastene er jo ikke spesielt mye. Litt ruskevær kaller vi det på bygda :D
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: Grendel og holmby
Rart at ikke hovedstaden er bedre rustet, eller østlandet generelt. Jeg bor 2 timer unna og det er jo helt udramatisk her. 20m/s i kastene er jo ikke spesielt mye. Litt ruskevær kaller vi det på bygda :D
Møter ingen som bemerker været som ekstremt, men når det bor 30-gangeren mennesker i en bydel enn i en by på bygda så er infrastruktur mer sårbar. Går fint 362 dager i året. En buss som står stille hindrer flere tusen bak seg. Da blir det kaos i en time. Deilig med vær, også i Oslo:)
 
Møter ingen som bemerker været som ekstremt, men når det bor 30-gangeren mennesker i en bydel enn i en by på bygda så er infrastruktur mer sårbar. Går fint 362 dager i året. En buss som står stille hindrer flere tusen bak seg. Da blir det kaos i en time. Deilig med vær, også i Oslo:)
Det er jo et godt poeng. Men man blir liksom litt undrende når liten kuling og 5 cm med snø tar overskriftene i samtlige aviser over hele fjøla :oops:
Det er vel kanskje det jeg synes er litt humoristisk - At en elektrisk leddbuss på tvers, eller at et stillas tipper får større konsekvenser i en storby enn på landet er jo ganske åpenbart. Det er krigsoverskriftene jeg lar meg underholde av ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Smokeless og Genta
Rart at ikke hovedstaden er bedre rustet, eller østlandet generelt. Jeg bor 2 timer unna og det er jo helt udramatisk her. 20m/s i kastene er jo ikke spesielt mye. Litt ruskevær kaller vi det på bygda :D
Har bodd på østlandet i 34 år, flyttet til Sandnes nå. Kan forsikre om at skal vi mobbe noen for å ikke takle litt snø så er det Rogaland... Null beredskap og rett og slett ingen som kan kjøre med litt snø på veiene, helt håpløst.
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: Pippen og Carrera
Det er jo et godt poeng. Men man blir liksom litt undrende når liten kuling og 5 cm med snø tar overskriftene i samtlige aviser over hele fjøla :oops:
Det er vel kanskje det jeg synes er litt humoristisk - At en elektrisk leddbuss på tvers, eller at et stillas tipper får større konsekvenser i en storby enn på landet er jo ganske åpenbart. Det er krigsoverskriftene jeg lar meg underholde av ;)
Jeg synes ikke det er så mye mer kaos nå enn før, forskjellen er heller at snø-kaos i Oslo er bra clickbait.

Det samler hele nasjonen, fra hipstere med ankelsokker og blanke skosåler på Løkka til papirflyttere i offentlige etater som lurer på å ta hjemmekontor, fra klimafornektere til klimaforkjempere, alle med praktiske yrker og hele distrikts-Norge som elsker å hate de to første gruppene. Spør du meg er det rett og slett noe vakkert, vår tids tippekamp og kvitt-eller-dobbelt. :mrgreen:
 
Neil Young tilbake på Spotify.

For en som har en nær komplett NY-katalog på hylla hjemme - jada, tilogmed Trans (som er undervurdert) og Everybody's Rockin' (Som fortjener alt tyn den kan få) - for ikke å snakke om Arc Weld (Som er, øh, interessant) - vel, det har vært et savn å ikke ha fyren tilgjengelig digitalt på kontoret.

Dette blir bra.