Det tok noen år, men nå var den endelig i hus!

Qwestern

Støttemedlem
Medlem
4. feb. 2016
Innlegg
4.536
Sted
Kongeriket Norge
Det startet for noen år siden etter at jeg fikk testet en G-Shock, rettere sagt en vanlig DW-5600, hos en kompis. Det var noe med passformen, kvalitetsfølelsen og fasongen som gjorde at jeg forelsket meg helt. Det tok litt tid før jeg kjøpte mer enn en da jeg testet ut litt ulike moduler i første omgang. Det gikk i midlertidig kort tid, som i Børning 2 at jeg kjente "suget", at jeg bare måtte ha flere.

Kom da over en GW5K her på sonen. Her ble det totalt kortslutning i hodet og manien startet. Fytti katta for en kvalitet, med Multiband 6, skrudd baklokk og masse kjekke funksjoner mine mekaniske ur ikke hadde. Det gikk ikke lang tid før boksen var full av squares i ulike farger og moduler. Etter mere "prøve og feiling" endte jeg opp med at Tough Solar serien eller i alle fall skrudde baklokk var tingen for meg og helst limiterte modeller. Begynte å lese meg opp på ulike nettsider og fant etterhvert ut at drømmeklokken min, altså GW5K, ble i 2009 produsert med en negativ display, sorte pushere, skruer og spenne. Bezelen var delvis blacked out og solar panelet var blånert. Den perfekte G-Shocken for meg mao. Problemet var bare at den kun var solgt i Japan i svært få eksemplarer og nå lenger ikke var å oppdrive noe sted, spesielt ikke i god stand. Kunne alltids kjøpe meg en 35th Big Bang Black (GW-5035), men det ble liksom ikke det samme som 5KB.

Til min store glede ble jeg da tipset om at en i Malaysia hadde en som han vurderte å selge, og da var jeg ikke vanskelig å be. I dag var gleden derfor stor da denne ble levert på døra mi. For å si det enkelt, så har jeg aldri skjelvet så mye som da jeg åpnet pakken. Ble ikke akkurat mindre fornøyd da klokken var helt komplett og aldri brukt. Klokkeglede er en herlig og rar ting og kan ikke måles i penger :)

IMG_7707.JPG

Annerledes ytterboks

IMG_7708.JPG

IMG_7709.JPG

Tøft med grå aluminiumsboks dog med noen sjarmerende skrammer

IMG_7710.JPG

Der var den :)

IMG_7711.JPG

IMG_7712.JPG
IMG_7713.JPG

Sorte skruer og pushere :)

IMG_7714.JPG

Delvis på hånden. Kan ikke ta av plasten dessverre..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Tulla :)
IMG_7715.jpeg
IMG_7717.jpeg
 
Tusen takk for hyggelige ord folkens. Hyggelig å ha likesinnede som ser gleden i denne galskapen.

For dem som ikke har testet ut og gitt disse G-Shockene en sjanse, så vil jeg gjerne del en review som jeg liker veldig godt og som forklarer mange av ikonene på skjermen og dets funksjoner. Legger også ved av en annen liten mytisk skapning jeg har som han nevner kort i videoen, min GW-S5600B :)


IMG_7728.jpeg

IMG_7729.jpeg