Det er litt flaut...

For min del ville et SkyDweller-kjøp mest sannsynlig endt opp med videresalg en måned etter. Har tilegnet meg litt erfaring etter bomkjøp som Milgauss GV og GMT-MASTER C. Rolex er sportsmodellene UTEN DATO og annet dilldall. Med min Explorer I, 36mm og Sub 114060 har jeg det ultimate fra Rolex. Neste kjøp vil bli enten Omega eller IWC :)

Redigert:
Er veldig enig med Jayeff, denne klokken gir mye mer mening i virkeligheten enn på bilder. Den er faktisk ganske så flott.

For min del ville et SkyDweller-kjøp mest sannsynlig endt opp med videresalg en måned etter. Har tilegnet meg litt erfaring etter bomkjøp som Milgauss GV og GMT-MASTER C. Rolex er sportsmodellene UTEN DATO og annet dilldall. Med min Explorer I, 36mm og Sub 114060 har jeg det ultimate fra Rolex. Neste kjøp vil bli enten Omega eller IWC :)

Sånn helt OT, hvordan ligger explorer 1 på håndleddet, er den kassemessig identisk med datejust eller oyster perpetual?

Er dette et eksperiment for å se om massesuggesjon kan fungere på lik linje som den har virket på AP og Panerai her på sonen ? :confused:

Sånn helt OT, hvordan ligger explorer 1 på håndleddet, er den kassemessig identisk med datejust eller oyster perpetual?

Explorer I, 36mm er en meget behagelig klokke. Den er liten men det er noe med den som er bare koselig. Datejust er mer kraftig i kassa kontra Explorer I, 36mm. Ser ut til at lugs`ene er tykkere på Datejust. Explorer I, 36mm har samme kasse som Oyster Perpetual-modellene uten dato.

Explorer 1 ligger lavt og lett - den "smelter" på armen, og er uten tvil et av de mest behagelige urene jeg har prøvd. Den er dermed, ikke overraskende, utrolig god til jobben den er ment for: nemlig turer og "ekspedisjoner". Når man tar av og på sekk, jakke osv. så er det helt utrolig deilig å ha en klokke som så lett glir under og aldri hekter seg opp i noen ting. Den er der trofast når du trenger den, mer er aldri i veien.

I tillegg har den et tidløst og lekkert ytre, en utrolig lesbar urskive, perfekt størrelse (for designet) og... Nei, nå blir det for off-topic her. :D

Redigert:
Takk for svar, får se om jeg får sporet opp en på brukten i singapore. Hadde ikke vært meg imot med en standard oyster perpetual heller, men sjansen for at jeg finner en med "rett" skive tror jeg er ganske liten. /OT