Den store Manchester-tråden

Ikke noe galt med Moss eller Melløs;) Litt mer usikker på pølse i vaffel, men siden jeg ikke har fått æren av å prøve denne spesialiteten så skal jeg ikke uttale meg om denne, men ser du går for sennep....er syltetøy helt "no go"?

Velkommen til Melløs, Øre Villa og Moss @Ban Skal gjerne servere deg pølse i vaffel når du kommer på besøk. Det meste av tilbehør er innafor på PIV. Syltetøy er for de mer drevne. Selv sverger jeg til sennep, ketchup og løk av alle varianter.

• Liker
Reaksjoner: Ban
Velkommen til Melløs, Øre Villa og Moss @Ban Skal gjerne servere deg pølse i vaffel når du kommer på besøk. Det meste av tilbehør er innafor på PIV. Syltetøy er for de mer drevne. Selv sverger jeg til sennep, ketchup og løk av alle varianter.

Takk for det:) Jeg har forresten et søskenbarn på Jeløya som burde ha servert meg dette, men som tilflyttet fra Oslo er det ikke sikkert han har adoptert de lokale mattradisjonene enda.

• Liker
Reaksjoner: Edzilla
Manchester-tur overstått og jeg må si jeg syns byen leverte over våre forventninger
- særlig fruen sine som var nærepå null da hun hverken liker fotball eller øl :)

Av byens kvartaler så følte vi oss mest hjemme og tilbragte mest tid i Northern Quarter, fant flere kule kaféer og det manglet heller ikke på shoppemuligheter i både kjøpesentra og småbutikker rundt om.

Av spesielle høyedepunkter kan vel følgende nevnes -
Northern Monk Refectory (bryggeri med 20+ forskjellige på tap), ikke helt ulik hovedstadens Crowbar.

Australasia restaurant, australsk mat men med en japansk/sørasiatisk vri.
Går ned i en kjeller men store lyse lokaler, kul setting og bra beliggenhet ved John Rylands Library.
Er ingen foodie men syns både sushi og and leverte med et voksent vinkart (for de som er interessert i slikt)
Helt ok sted å bare svippe innom for en drink i egen bar-del.

Byen i seg selv har jo også en viktig historie for både industrialisering, fagforeninger, kvinners rettigheter, datamaskinen og for de som liker det; foppall men begrenset hvor mye tid man legger på det en kort weekend.

• Liker
Reaksjoner: Callahan