Den store fyrverkeri-tråden

Qwestern

Støttemedlem
Medlem
4. feb. 2016
Innlegg
4.536
Sted
Kongeriket Norge
Hva skyter folket opp på nyttårsaften?

I år har vi kjøpt Sveas Big Bertha 50mm skyts a 24 skudd samt et Teaser batteri for kidsa. Gedigent og størst lovlige batteri med 1kg krutt jf. Svea. Stjerneskudd også som et must. Dette tror jeg blir morro. I morgen tidlig starter snekringen av sikkerhetsmonter

F1DF7766-B7C5-4501-92AD-B9EAAB760622.jpeg

1FF57946-B79C-48A1-BD22-264BD5680EA2.jpeg
 
Fyrer opp minst mulig men må kjøpe ett batteri eller tre slik at guttungen på 4 blir fornøyd. Stjerneskudd er et must. Har grei utsikt mot Bergen by så vi blir vel heller stående og se på hva andre bruker penger på.
 
Må være lov å feire et nytt år og...
Enig, det må være lov! Blir det fint vær mistenker jeg at jeg kan spotte den kanonen helt herfra i morgen, @Qwestern ;) Her blir det dog ganske rolig, bl.a på grunn av feiring i et hus med hund som er ganske tander overfor smell osv... Litt småtteri og stjerneskudd blir det nok.
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Her oppe i høyden over Trondhjem by har vi heldigvis et par-tre naboer som konkurrerer om størst mulig Bertha:)
Funker fint for vår familie med den beste utsikten...:mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: g-s
Hva skyter folket opp på nyttårsaften?

I år har vi kjøpt Sveas Big Bertha 50mm skyts a 24 skudd samt et Teaser batteri for kidsa. Gedigent og størst lovlige batteri med 1kg krutt jf. Svea. Stjerneskudd også som et must. Dette tror jeg blir morro. I morgen tidlig starter snekringen av sikkerhetsmonter

Vis vedlegg 175752
Vis vedlegg 175753
Det der må bare bli suksess! Sikkert nesten så vi kan spotte den her litt lenger opp på Romerike :)
Forsøker å kjøre litt mer moderat på fyrverkeri, men med tre unger i rett alder er det liten stemning for kun stjerneskudd og fakler. Får stikke nedom utsalget i morgen og finne noe i mellomklassen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Jeg var lenge en vandrende kruttønne - i dobbel forstand. Nå er det meg og hunden i fred og ro, og jeg ønsker mest av alt forbud, etter å ha sett en rekke skader på nært hold. Blir allikevel et og annet nødbluss og knallskudd - for tradisjonens skyld. Bor så sentralt at salutt med gevær er utelukket.
Skal jeg gi en anbefaling, så er Festival Mammut og Mad Thunder suverent. Pappa drev i sin tid med pyroteknikk, og da fantes også enkeltskudd med 1 kg krutt! Det var gildt som guttunge. Godt nyttår - pass på sikkerheten!
 
Da var det hvertfall 11 familier som fikk en jævligst mulig inngang til det nye året:

I tillegg til de bygninger som brant ned og dyr som ble skremt i døden:

Toppet med vanvittige 300-350 mill kroner skutt opp i luften bare her i Norge. Et beløp som for øvrig er 50% større enn det Norges befolkning gav til CAREs arbeid ved årets TV aksjon i 2019, og 10-20% mer enn Leger uten grensers totalte årsbudsjett.

Her i heimen fikk kone og 3 barn en fantastisk nyttårsfeiring. Vi nøt god mat og drikke. Fikk se det fantastiske kommunalt kontrollert fyrverkeriet uten å bruke en krone (vel indirekte gjennom eiendomsskatten da).
Og tenker heller jeg skal øke min månedlige gave til Leger uten grenser i 2020 for litt av pengene vi har spart på fyrverkeri, og resten får jeg spare til de økte kostnadene på Rolex ;)

Ha et fantastisk flott 2020!!
Herregud for et troll du er. Lag din egen politisk korrekte tråd a. Om du forsøker å gi folk dårlig samvittighet for at de kjøper fyrverkeri, så lykke til med det. Blir spennende å følge med på salget av din klokkesamling til fordel for donasjoner til veldedige formål.

For vår del donerer jeg nok penger resten av året til å bry meg, så våre naboer og vår familie fyrte av x tusenlapper i lufta fra vår terrasse for å feire nytt år. Dette til glede for alle naboer og kidsa storkoste seg. Ingen skader og ingen redde dyr. Du drar sikkert det kortet og. God nyttår :) -1