De andre er verre

1000013552.jpg


Ser at jeg er overdue for demontering og vask av taster, men skitt la gå.

Programmerbart kretskort fra GON i Korea, brune Cherry brytere fra Tyskland, svarteloksert aluminiumschassis og plate fra USA (tja, Kina?) og double-shot SA taster fra Signature Plastics i USA. De brune plasttastene alene kostet et par tusenlapper med gunstig dollarkurs, total kost 6-7 000 + arbeid med lodding av brytere.

Såkalt "60 %" tastatur siden det mangler både piltaster og numpad. Alle taster som "mangler" på tastaturet har jeg tilgang til gjennom modifiere, f.eks. holder jeg Control der Caps Lock pleier å være nede, for å få tilgang til piltaster på WASD. Med full størrelse tastatur ble det for langt mellom WASD og musa, og dermed umulig å spille dataspill i 10-12 timer av gangen uten å få vondt i skuldre og armer. Har ikke spilt noe særlig spill på 15 år, men har aldri kommet over noe som er i nærheten av godt nok til å erstatte dette. Har sågar et tilsvarende i andre farger til jobb-pcen.

Edit: ah, why not. Laptopens tastatur:
1000013553.jpg


Ca halvveis til en Tudor Ranger, der, altså, i nerdeutgifter.
 
Og når jeg tenker etter så har jeg liggende minst 4 sett til med taster til fullt tastatur, med masse ekstra- og spesialtaster, pluss 2 umonterte kretskort, pluss 2 fulle sett med køstom-brytere fra et ettmannsshow i Canada. Altså deler til 2 hele tastaturer pluss 2 ekstra sett med taster. Og for å gjøre det ennå verre er det brune settet øverst et veldig ettertraktet sett på samlermarkedet og 2 av andre ganske ettertraktede. Så da kunne jeg vært helveis til den Rangeren. :rolleyes:
 
Og når jeg tenker etter så har jeg liggende minst 4 sett til med taster til fullt tastatur, med masse ekstra- og spesialtaster, pluss 2 umonterte kretskort, pluss 2 fulle sett med køstom-brytere fra et ettmannsshow i Canada. Altså deler til 2 hele tastaturer pluss 2 ekstra sett med taster. Og for å gjøre det ennå verre er det brune settet øverst et veldig ettertraktet sett på samlermarkedet og 2 av andre ganske ettertraktede. Så da kunne jeg vært helveis til den Rangeren. :rolleyes:
you a true nerd - me like :cool:
 
  • Liker
Reaksjoner: seiltid

Ex-nerd eller reformed nerd, vil jeg si. Man mister det skillsettet ekstremt raskt, og i dag føler jeg meg litt som en skitten kelter som har overtatt en fraflyttet romersk villa og stirrer med store, uforstående øyne på baderommet.

I tillegg til tastaturene har jeg heldigvis arvet et par andre nyttige nerdegreier, bl.a. trekkerør mellom hjemmekontor og loft så jeg har null viftestøy eller stygge maskiner stående fremme.

1000013582.jpg


Alle PC-kabler forsvinner inn i veggen bak skrivebordet,

1000013581.jpg


...og dukker opp igjen på loftet, der de er koblet i en stasjonær PC. Displayport og optisk kabel takler 5 meter uten å mukke, og USB-kablene har aktive forlengere.

I tillegg går det trekkerør til plassbygde skap på hver side av skrivebordet, så jeg kan skjule forsterkere og div utstyr.

1000013585.jpg


Har gjort samme øvelsen i 2 stuer, med trekkerør fra bak TV-posisjon og ned til gulvet så jeg ikke har ledninger synlig på veggen.
 
bravo-clapping-the-rock-tbr26bg6c0p88zhs.gif
Ex-nerd eller reformed nerd, vil jeg si. Man mister det skillsettet ekstremt raskt, og i dag føler jeg meg litt som en skitten kelter som har overtatt en fraflyttet romersk villa og stirrer med store, uforstående øyne på baderommet.

I tillegg til tastaturene har jeg heldigvis arvet et par andre nyttige nerdegreier, bl.a. trekkerør mellom hjemmekontor og loft så jeg har null viftestøy eller stygge maskiner stående fremme.

Vis vedlegg 362658

Alle PC-kabler forsvinner inn i veggen bak skrivebordet,

Vis vedlegg 362657

...og dukker opp igjen på loftet, der de er koblet i en stasjonær PC. Displayport og optisk kabel takler 5 meter uten å mukke, og USB-kablene har aktive forlengere.

I tillegg går det trekkerør til plassbygde skap på hver side av skrivebordet, så jeg kan skjule forsterkere og div utstyr.

Vis vedlegg 362660

Har gjort samme øvelsen i 2 stuer, med trekkerør fra bak TV-posisjon og ned til gulvet så jeg ikke har ledninger synlig på veggen.