Datejust 41mm vs DJ2

Medlem
17. april 2015
Sted
Ålesund
Først og fremst, endelig får en jubilee lenke på storebror i DJ serien.

Diameter er altså den samme, men proposisjonene skal være forandret, det her sliter jeg med å finne noe særlig til forklaring på hva som er gjort.

Noen som vet hva som er forskjellen på klokkene, minus jubilee og urverket som står i klokken?

2.png

Redigert:
Du er sikkert klar over det, men er jo kanskje verdt å nevne for noen at man kun får Datejust 41 med stål og gull (per nå), ingen versjoner i stål/stål, så prismessig er den noe over Datejust II-variantene som er tilgjengelig.

Ellers (fra monochrome-watches):

Rolex applied the same recipe with the Datejust 41 as with the Day-Date 40, meaning a first a slimmer profile. The lugs are thinner than before, more tapered and pointy to the end and more curved to better follow the curvature of the wrist. The case is also thinner when seen from the sides and finally, the aperture of the dial is larger and the bezel is thinner, creating a more balanced and elegant look. The new Rolex Datejust 41 seems now smaller and visually “lighter”, while keeping the exact same diameter. Again, this is just a matter of proportions. As a result, the bezel is less “opulent” than before, especially when chosing the iconic fluted shape.

https://monochrome-watches.com/role...-movement-3235-comeback-jubilee-review-price/

Det er jeg klar over, for meg etter å ha prøvd synes jeg DJ med jubilee bør være two-toned, dog begge varianter ser veldig bra ut.

Takk det der var opplysende :)

Markers og betzel virker å være slanket noe... Jeg syns proporsjonene på denne er mer estetiske enn på dj2.. de har gjort den perfekt i mine øyne! :D