Débaufré Nav-B 44mm automatic

krille

Støttemedlem
Medlem
29. des. 2008
Innlegg
4.341
Sted
Oslo
Jepp, jeg slo til på Débaufrés Nav-bail out economic relief package og sikret meg en 44mm Nav-B med ETA 2824-2 automatisk urverk. Kunne egentlig godt tenkt meg Unitas-versjonen (håndtrekk), men den har sekundviseren i en liten subdial - det vil jeg ikke ha. Velvel, etter å ha bestilt forrige tirsdag kom den frem i dag. Ikke verst for å ha reist jorda rundt. Er meget godt fornøyd etter noen timer med den på hånda, den er stor, 44mm er mer enn nok! Denne klokka finnes for øvrig også i en 48mm-versjon. Det eneste jeg lurer på om jeg angrer på, er at jeg kanskje burde ha oppgradert til diamant-krone ($25 ekstra). Mulig jeg gjør det etterhvert. Har tatt noen bilder (beklager til dels ræva kvalitet, fotoskills er under utvikling, sakte men sikkert):
P1050514-1.jpg

Pent innpakket i dobbel eske.
P1050604.jpg

Innenfor er det en stor, lekker tre-eske.
P1050571-1.jpg

Inni en klokke, rem-skifte-verktøy og ekstra rem (alt dette var del av superdealen med tilbudspakken.
P1050570-1.jpg

Flott klokke!
P1050561-1.jpg

Tykk, pen skinnrem med nagler.
P1050580-1.jpg

Bakfra, vi ser at det er solid baklokk.
P1050560-1.jpg

Inskripsjon på baklokket.
P1050554-1.jpg

Veldig solid buckle.
P1050576-1.jpg

Logo på krona.
P1050565-1.jpg

Sammenlignet med en tysk kompis.
P1050599.jpg

Lumeshot, også det med tysk kollega.
P1050589-1.jpg

Wristshot, 44mm er stort nok for mine spinkle håndledd!!
 
Utrolig kul klokke, grattis! Men er det bare meg eller ser den kronen litt "ubeskyttet" ut? Tenker at den kan bøyes hvis den slår borti noe.. eller er vi bare for vant til Panerai :mrgreen:
 
Kul er rett og slett et passende ord for den klokken der :D Virkelig et lekkert eksemplar :) Noen planer om flere remmer eller noe slikt ? 8)
 
rkjersem skrev:
Kul er rett og slett et passende ord for den klokken der :D Virkelig et lekkert eksemplar :) Noen planer om flere remmer eller noe slikt ? 8)
Ja, jeg har selvsagt ambisjoner om å variere en del på strap-fronten! Hadde du noen tips eller anbefalinger, sa du?

BRIO1386 skrev:
Ikke så ulik mine to Archimedes, som riktignok er 42mm, men har samme ETA verket.
Jepp, det er mer eller mindre samme looken. Det var akkurat slik jeg ville den skulle se ut, og jeg luktet på både Stowa og Archimede før dette tilbudet kom opp.
 
Wow!
Den esken der ser nesten like eksklusivt som en patek :D hehe..

Veldig fin flieger. Ser kraftig og sollid ut med bra finish. Ser mye mer solid og kraftigere enn Stowa må jeg si. Kronen så litt utsatt, men den ser helt lik ut som de originale flieger´ene fra 40-tallet. Enjoy :)