Custom klokkeremmer

Og da minner vi om at hver reisende kan ta med seg 2 stk remmer a EUR 400 lovlig, uten å betale mva.

Og at hver reisende kun kan ta med seg 4 gjenstander laget av krokodilleskinn fra arter på CITES II-listen, uten å ha full CITES-dokumentasjon.

Jeg gjetter på at tollmyndighetene tar ganske hardt på smugling av fredede dyrearter.

I forhold til hva som taes hardt og ikke, taes jo generelt smugling til privat bruk relativt lett.. jeg har prøvd å gå på rødt med noen småting tidligere, men da har ikke tollerne giddet engang. Nå er det ikke min intensjon å oppfordre til kriminalitet, bare at om f.eks jeg og kjæresten min drar ned kan vi lovlig ta med fire remmer, om vi da har med ti er det fortsatt ikke slik at vi blir mistenkt for å skulle åpne butikk når vi kommer hjem. Har vi en på hver klokke, er det jo bare to for mye i hver carry on, det tror jeg går helt fint. Hadde vi bodd i Sverige eller Danmark hadde jo ikke toll fra Frankrike vært noen issue i det hele tatt, så det hele føles litt arbitrært. But that's me:). Når det gjelder CITES så kan vi da ta med åtte, da, gitt at ABP ikke kan gi citesdokumentasjon. Jeg tenker at det går fint, men ingen blir jo tvunget til å være med:)... og virker som det er litt lunken interesse uansett, så...