Creation Watches - har jeg blitt lurt?

Medlem
29. nov. 2023
Innlegg
19
Sted
Tromsø
Hei, sylfersk klokkeinteressert her.

For to dager siden bestilte jeg en SRPG39K1 på tilbud hos www.creationwatches.com. Bestilte med DHL Express som skilter med 2-4 dagers leveringstid. Fikk ordrebekreftelse, men etter det har det vært stille. Ingen bekreftelse på sending, ingen sporingsnumner. Har sendt mail til butikken, men uten å få svar.

Har jeg blitt scamma? Har lest mye forskjellig om creation watches, men de fleste mener det er legit, i verste fall b-varer.

Håper på svar! :)
 
Jeg kjøpte en god del klokker derfra for 10+ år siden. De kom alltid frem, var aldri noe problem. Husker jeg fikk en levert på under et døgn en gang.
Det er jo lenge siden nå, men rart om de skal ha gått fra det til å bli en scamside.
 
  • Liker
Reaksjoner: Anaesthetist
Tror ikke du er scammet. Nå er det lenge siden jeg har bestilt der, men generelt kan det jo hende det tar et par dager før de sender, særlig i disse hektiske salgsdager.. Og det kan fort hende DHL er trege, særlig med fortolling i Norge. Få sporingsnummer og følg med. Skjer det lite updates på en dag eller to når den er i Norge, så ring de og etterspør status. Gjerne daglig...
Kan hende den ligger hos fortolling som mangler papirer (kvittering) som du må sende inn. (Kan også hende DHL ikke leverer på i usentrale strøk, og samarbeider med f.eks. postnord, og det tar et par dager ekstra.)
 
  • Liker
Reaksjoner: Anaesthetist
Tror ikke du er scammet. Nå er det lenge siden jeg har bestilt der, men generelt kan det jo hende det tar et par dager før de sender, særlig i disse hektiske salgsdager.. Og det kan fort hende DHL er trege, særlig med fortolling i Norge. Få sporingsnummer og følg med. Skjer det lite updates på en dag eller to når den er i Norge, så ring de og etterspør status. Gjerne daglig...
Kan hende den ligger hos fortolling som mangler papirer (kvittering) som du må sende inn. (Kan også hende DHL ikke leverer på i usentrale strøk, og samarbeider med f.eks. postnord, og det tar et par dager ekstra.)
Takk for utfyllende svar! Da skal jeg forsøke å senke skuldrene, og glede meg til klokken forhåpentligvis kommer. For øvrig min aller første ikke-quartz! (men neppe den siste)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Zawatch
DHL er det raskeste spedisjonsselskapet. I motsetning til Fedex og en haug andre, så deklarere DHL varen inn i landet ute din inngripen - og du kan betale til DHL via SMS bår du har fått varen levert på døra. Hvis du ikke har fått et sporingsnummer fra CW ennå er det jo trolig slik at DHL ikke er involvert ennå.
 
  • Liker
Reaksjoner: Anaesthetist