Da har jeg vært å sett på GMT Master fra 1982 som jeg vurderer, men ønsker litt hjelp fra dere.
I annonsen står klokken som komplett med kvittering, service og alt av tilbehør. Etter litt dypere forhør, så viser det seg følgende:
- Selger har skiftet bezel, den originale som er helt fin og klar medfølger (positivt).
- Viserne har samme farve som timemarkeringerne, og har ikke været skiftet (positivt).
- Uret er kjøpt brukt av
www.timetowatch.dk (Mads Gjødesen), det er der kvitteringen stammer fra, altså ikke original kvittering (negativt?).
- Deretter har selger selv kjøpt boks og manual på Ebay. Han mangler da også originalt garantikort. (Negativt?).
- Uret har bekreftet service fra AD i København for 2,5 årsiden.
Selger gav i sin tid DKK 28.900,- for uret + DKK 1.800 for slitt bezel fra USA + DKK 1.900 for box + manual fra USA.
I og med at så mye viste seg å ikke stemme fra det glansbildet som var tegnet, så ble jeg litt usikker og ventet.
Ligger jo noen fine 90-talls varianter her og der om dagen.
Hvor negativt oppfatter dere det at kvitteringen stammer fra en brukforhandler av klokker i Danmark og at originale garantikort ikke medfølger?