Coke or Pepsi, wait untill the "Fat Lady" sings?

Det jeg stusser litt over med den aktuelle klokken er den famlmede rødfargen på beezelen. Jeg har tilsvarende GMT 16750 i fra 1985 som har vært i dalig bruk inntil i fjor. Den er fremdeles like rød og "fresh" i rødfargen som den var da den var ny

Jeg har også stusset over det, men har ingen erfaring selv. For meg ser det kanskje ut som om den er byttet for å få et mer vintage preg. Personlig ville jeg hatt den rødere.

Sekundvisern synes jeg ser ut som samme farge som dial, men de to andre er jeg usikker på. Det må jeg se nøyere når jeg kan holde den i hånden.

Da har jeg vært å sett på GMT Master fra 1982 som jeg vurderer, men ønsker litt hjelp fra dere.

I annonsen står klokken som komplett med kvittering, service og alt av tilbehør. Etter litt dypere forhør, så viser det seg følgende:

- Selger har skiftet bezel, den originale som er helt fin og klar medfølger (positivt).
- Viserne har samme farve som timemarkeringerne, og har ikke været skiftet (positivt).
- Uret er kjøpt brukt av www.timetowatch.dk (Mads Gjødesen), det er der kvitteringen stammer fra, altså ikke original kvittering (negativt?).
- Deretter har selger selv kjøpt boks og manual på Ebay. Han mangler da også originalt garantikort. (Negativt?).
- Uret har bekreftet service fra AD i København for 2,5 årsiden.

Selger gav i sin tid DKK 28.900,- for uret + DKK 1.800 for slitt bezel fra USA + DKK 1.900 for box + manual fra USA.

I og med at så mye viste seg å ikke stemme fra det glansbildet som var tegnet, så ble jeg litt usikker og ventet.

Ligger jo noen fine 90-talls varianter her og der om dagen.

Hvor negativt oppfatter dere det at kvitteringen stammer fra en brukforhandler av klokker i Danmark og at originale garantikort ikke medfølger?

Da har jeg vært å sett på GMT Master fra 1982 som jeg vurderer, men ønsker litt hjelp fra dere.

I annonsen står klokken som komplett med kvittering, service og alt av tilbehør. Etter litt dypere forhør, så viser det seg følgende:

- Selger har skiftet bezel, den originale som er helt fin og klar medfølger (positivt).
- Viserne har samme farve som timemarkeringerne, og har ikke været skiftet (positivt).
- Uret er kjøpt brukt av www.timetowatch.dk (Mads Gjødesen), det er der kvitteringen stammer fra, altså ikke original kvittering (negativt?).
- Deretter har selger selv kjøpt boks og manual på Ebay. Han mangler da også originalt garantikort. (Negativt?).
- Uret har bekreftet service fra AD i København for 2,5 årsiden.

Selger gav i sin tid DKK 28.900,- for uret + DKK 1.800 for slitt bezel fra USA + DKK 1.900 for box + manual fra USA.

I og med at så mye viste seg å ikke stemme fra det glansbildet som var tegnet, så ble jeg litt usikker og ventet.

Ligger jo noen fine 90-talls varianter her og der om dagen.

Hvor negativt oppfatter dere det at kvitteringen stammer fra en brukforhandler av klokker i Danmark og at originale garantikort ikke medfølger?

Jeg hadde ikke brydd meg med at det originale garantikortet ikke medfulgte, men det er nå bare meg :D
Mulig dette kan gi et ørlite prutningsrom, men det må du ta og føle på selv :)

Det ligger jo en Pepsi fra 90-tallet hos Lervik ur på hjemmesiden deres.. Dog noe stivt priset, men nyoverhalt med 2 års garanti.. Har du sett den?

Blir jo med ett en mer konstruert pakke. Men... Man har nesten aldri garanti for at en slik pakke ikke er konstruert uansett..

Det ligger jo en Pepsi fra 90-tallet hos Lervik ur på hjemmesiden deres.. Dog noe stivt priset, men nyoverhalt med 2 års garanti.. Har du sett den?

Blir jo med ett en mer konstruert pakke. Men... Man har nesten aldri garanti for at en slik pakke ikke er konstruert uansett..

Takk for tips HenrikTA. Jeg har sett den, men ligger ganske mange 90-talls GMT Master II rundt i norden til gode priser (nærmere 25.000). Gikk en mint 2008 kjøpt z-versjon med alt i København i julen for 28.000 danske. Han ville desverre ikke vente på at jeg kunne reise ned å kjøpe den, noe jeg forstår. Den gikk kjapt.

Rousp, tror du ikke at det er større sannsynlighet for at det er en komplett pakke dersom original kvittering følger med i tillegg til mesteparten av utstyret? Føles bare tryggere.

Eneste issuen nå er nok at selger egentlig har betalt for mye og vil ikke blø så mye på salget. Dermed får man den ikke ned til en pris som er forsvarlig for meg om jeg skal selge den senere. Jeg er sentimental fordi det er en 1982, men beholder fatningen. Dermed sjekker jeg ut annet, og så kommer et komplett "riktig" priset eksemplar min vei før jeg vet ord av det. Lervik har nok for mye faste utgifter i butikken sin til at prisen blir der jeg ønsker.

Hadde armen vært naken, så hadde det nok vært annerledes :)

Disse pakkene har en tendens til å være "konstruerte", men hva er forskjellen ?
Original kjøpskvittering på en snart 30 år gammel klokke er.... vel, abisiøst. Garantikortet er også meningsløst utover komplettismen da garantien jo har gått ut for lenge siden.

Det man må forstå er at disse komplette pakkene koster hva de gjør fordi folk, samlere, samler spesifikt på dem og ikke klokkene isolert selv. Er du en av dem er det jo helt åpenbart at du må vente og finne riktig objekt. Skal du derimot ha en klokke av sentimentale årsaker du har tenkt å bruke og kose deg med er det dog muligens en annen sak.

Kortversjonen er vel at jeg mener at du må finne ut hva du egentlig vil ha og hvorfor og så agerer du ut i fra det.

Når original kvittering (fra første kjøpet) følger med begynner jo sannsynligheten å bli veldig stor.
Men så er det veldig sjeldent at kvitteringen følger med....

Disse pakkene har en tendens til å være "konstruerte", men hva er forskjellen ?
Original kjøpskvittering på en snart 30 år gammel klokke er.... vel, abisiøst. Garantikortet er også meningsløst utover komplettismen da garantien jo har gått ut for lenge siden.

Det man må forstå er at disse komplette pakkene koster hva de gjør fordi folk, samlere, samler spesifikt på dem og ikke klokkene isolert selv. Er du en av dem er det jo helt åpenbart at du må vente og finne riktig objekt. Skal du derimot ha en klokke av sentimentale årsaker du har tenkt å bruke og kose deg med er det dog muligens en annen sak.

Kortversjonen er vel at jeg mener at du må finne ut hva du egentlig vil ha og hvorfor og så agerer du ut i fra det.

Jeg er ganske enig med deg ChristianN. Sjansen for at kvittering følger med på noe gammel er nok liten. Jeg vil tro mange bar har pakket opp klokken og kastet alt det unødvendige. Eller at de har arvet klokken og så ligger gamle kvitteringer og tilbehør bortgjemt et sted man ikke finner. Liker allikevel at ting er komplett, men klokken er jo det viktigste.

Gjør det så mye enklere å selge igjen senere.

Helt enig, men av og til må man være litt pragmatisk; snakker vi 30 år gamle klokker vil kompletthet koste en del. Men man kan jo selvsagt være heldig, de dukker opp fra tid til annen :).

Helt enig, men av og til må man være litt pragmatisk; snakker vi 30 år gamle klokker vil kompletthet koste en del. Men man kan jo selvsagt være heldig, de dukker opp fra tid til annen :).

Jepp, men akkurat på denne klokken skal selger få svette litt en stund til. Det er pengene det står på. Ser han omtrent selger alt han eier å har på nettet, har en haug annonser ute med alt fra klokker til sofa. Skal jeg tippe har nok kjøpt ny bolig eller noe slikt og trenger realisere pengene. Den er for dyr foreløpig etter min mening, så får vi se om den kommer ned.

Jeg koser meg videre i jakten, da jeg vet så fort noe kommer i hus så starter man å titte på noe annet. Må også kjøpe ny bil, da jeg snart blir far, samt betale for bryllup. For å ikke snakke om alle de tingene man trenger til en baby! Tenk hvor mange klokker det er i babyutstyr!

Hehe huff. Har hatt noen slike "selge nesten alt jeg eier på finn.no" sesjoner i mitt liv, helt uten behov for å realisere penger forøvrig ;).

Men uansett, her er det jo bare snakk om å vente på riktig klokke og / eller riktig pris. Gleder meg til å jakte på en GMTII selv, mon tro hvor i rekken den kommer til å havne..... :)