Solgt Citizen Promaster Marine Automatic Diver 200m Super Titanium

seiltid

Støttemedlem
Medlem
5. sep. 2022
Sted
Østfold
03-promaster.png

Selges: Citizen Promaster Marine Automatic Diver 200m Super Titanium.

Promaster-serien til Citizen ble lansert i 1989 og noen år senere (i 1993) kom det som skulle bli grunndesignet til dykkerklokker fra Citizen: 8203-824393. Det er sistnevnte modell som min klokke slekter på, utseendet er – med unntak av viserne – helt likt. Her får du en tøff dykkerklokke til en god pris. Se bilder og les beskrivelsen under.

Beskrivelse og fakta:
Referanse:
NY0100-50XE.
Kasse, krone og glass: Kasse i titan med polerte og børstede flater. Legeringen er Citizen sin «Super Titanium». Baklokk i titan. Lett vekt, kun 110 gram inkludert lenken. Signert skrukrone klokken åtte. Glass av mineralkrystall.
Ytre mål: Diameter 41,5 mm. Høyde 13,2 mm. Horn-til-horn 48,2 mm.
Bezel: Dykkerbezel med godt grep, enveis, 60 klikk. Minuttmarkeringene på bezel og skive står på linje. Den har en god taktil respons uten for mye lyd.
Urverk: Miyota 8203, automatisk urverk med dag og dato, 21 600 vph (3 Hz) og 40 timer gangreserve. Fra produsenten angitt nøyaktighet fra -20 til +40 sek/døgn. På min timegrapher varierer den fra +7 til -9 sek/døgn og amplitude 230-273 grader avhengig av posisjon (+3 sek og 273 grader skive opp).
Vannbestandighet: 20 bar.
Skive og visere: Grønn skive med solstråleeffekt. Lume for hver time og lume på viserne, varer hele natten. Lettlest.
Lenke/reim: Originallenke i titan. Lås med mikrojustering, se bilder. Bredden er 20 mm mellom hornene, så det er lett å finne reimer. Jeg selger den med en grønn gummireim (FKM) som kler klokken utrolig godt.
Tilbehør: Kommer med boks og to garantikort. Et fra Bjørklund og et fra Citizen, begge for samme klokke. Jeg insisterte nemlig på å få et fra Citizen etter at deres eget var fylt ut, dermed fikk jeg to. Med på kjøpet følger en pent brukt grønn gummireim (FKM) i god kvalitet, det er denne jeg primært har brukt med klokken.
Historikk: Klokken ble kjøpt 30.10.25 av meg, og har blitt brukt i rotasjon med andre klokker.

Stand:
Jeg finner en hårtynn liten ripe (2 mm lang) i glasset over dagangivelsen, rett inn for 17. minuttmarkering, se egne bilder der jeg etter beste evne har forsøkt å få den frem. Glasset er for øvrig pent. Ut over dette er det enkelte overfladiske riper på kasse og lenke, viser til bildene. Klokken fremstår pent brukt.

Pris:
Basert på priser på finn.no av tilsvarende modeller med lenke, gitt klokkens stand med enkelte små merker, så ønsker jeg 2500 kroner inkludert frakt ved salg til et av Tidssonens medlemmer.

Bytte?
Jeg er først og fremst interessert i rent salg. Et unntak er dersom du har en Citizen Promaster Mechanical Diver 200m (referanse NB6021-17E), da kan et bytte være aktuelt med penger din vei.

Frakt/overlevering/betaling:
Jeg viser gjerne frem klokken og selger helst ansikt til ansikt. Et alternativ er at jeg sender den godt emballert, jeg spanderer frakt med Posten. Penger skal uansett være på konto før klokken forlater meg. Foretrukket oppgjør via Vipps, eventuelt bankoverføring til konto.

Jeg forventer og lover en ryddig handel.
Søk meg gjerne opp i tråden Good guys (tilbakemelding på kjøpere og selgere).

02-promaster.png

03-promaster.png

04-promaster.png

05-promaster.png

06-promaster.png

Redigert: