Certina og tilgang på deler.

Medlem
7. mars 2021
Innlegg
3
Sted
Bærum
Hei! Jeg leverte en Certina DS til reparasjon hos en urmaker i Oslo i september 2020. Låsen på lenken var slitt etter mange års bruk, og det ble anbefalt å bytte den ut med en ny. Det ble levert en lås i desember, men det viste seg å være feil lås som ikke lot seg justere sammen med lenken på klokken.
Jeg er i jevnlig kontakt med urmakeren, og han sier hele tiden at han purrer på en leverandør i Sverige, som igjen purrer på produsenten.
Spørsmålet mitt til dere, og gjerne dere som selv er urmakere: Er det korona som lager krøll i tilgangen på deler, eller er det en vanlig utfordring at det tar tid å få tak i reservedeler?
Det nærmer seg 8 måneder nå, og tenker at det må være vanskelig å skal leve av klokkereparasjoner om det jeg erfarer er normalen.
 
Om det er en eldre klokke kan det være at delen må settes i produksjon,
og med corona stengte fabrikker kan det også være en grunn til den lange forsinkelsen.
Kanskje det hadde vært en bedre løsning å vurdere en ny lenke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jorgenj