Carrera eller Speedmaster?

Jeg elsker denne tråden.
Den inneholder alt vår lidenskap dreier seg om.:D

Dagens Speedmaster har ikke column wheel. Det gamle cal 321 hadde kolonnehjul, mens dagens 861/1861/1863 har noe som på engelsk kalles shuttle/cam - vet ikke hva det heter på norsk:)

Shuttle cam er vel det som på norsk kalles kulissekonstruksjon/kulissesjalting. En rimeligere konstruksjon enn kolonnehjul.

Det meste har blitt sagt, men jeg kan jo nevne at speedyen kan brukes med nesten hvilken som helst reim og se bra ut. Du får altså mange klokker i en om du har et lite lager med reimer og lenker. Jeg vet ikke i hvor stor grad det samme gjelder for Carreraen, men tviler på den er på langt nær så versatil som speedy pro.

Et eksempel som jeg selv skal prøve så snart en svart speedy er i hus (og som jeg aldri hadde tenkt på før jeg så det her):
TKNATO02.jpg

Tusen takk for innspill. Lærerikt for meg, dette!! :p Har vel fortsatt ikke bestemt meg 100%, men akkurat nå heller det mot en reduced speedy med svart skinnrem....

IKKE kjøp en Speedy reduced. Du kommer til å angre så sinnsykt, når du ser hvor mye finere symmetri en Speedmaster Professional har på urskiven, når du oppdager at du går glipp av et nydelig urverk, og når du går glipp av all historien til Speedy Pro.

Dette er kun min mening såklart, men ta det til etterretning ;) Er mange som har gått på Speedy Reduced-"smellen", og endt opp med å kjøpe en Pro senere likevel.. I mine øyne eksisterer kun Speedy Pro ;)

Spørsmålet er ikke om du skal ha en Carrera eller Speedmaster, spørsmålet er hvilken Speedmaster Pro du skal ha:

3570 eller 3573?

Jeg skal IKKE kjøpe en reduced. Point taken!

Hehe :)

Henger litt på watchuseek og timezone, og har sett altfor mange der som har kjøpt seg en reduced først, fordi den "gjør nytten", men så gjør den egentlig ikke det, og så ender folk opp med å skaffe seg en Professional uansett, og taper penger på det hele, i stedet for å løpe elegant rundt hele den saken og unngå slikt krøll ved å kjøpe en Pro med en gang :D

Syns du skal gå for en 3570.50, med pleksikrystall. Ikke la alle skrekkhistoriene om at det blir riper i glasset bare du ser litt strengt på det skremme deg. Hesalite er utrolig sterkt, og i tillegg kan du bytte ut 6-7 slike for prisen av ett akrylglass, hvis du skulle greie å knuse noe.. Du kan også polere ut små riper på noen minutter. Null stress :)

Kjøpte selv en Speedmaster Pro for tre år siden og er superfornøyd med den! Urverket er utrolig pent og klokken riktig dimensjonert på alle måter. Anbefales, selv om jeg er enig i at Carrera er rålekkert (men ikke et ikon) :)

Skal man ha Carrera syns jeg man skal jakte på en pre-TAG, altså en Heuer Carrera. De er jo nydelige, spesielt med hvit skive :) Men Speedy er noe for seg selv. Kan ikke sammenlignes med noe annet :)

Da gleder vi oss til å få en unboxing tråd når du har bestemt deg 100%! :cool: