Care by Volvo

Medlem
6. juni 2017
Innlegg
19
Sted
Oslo
Leste for en stund tilbake om at Volvo kom til å komme med dette i USA, og nå er det endelig bekreftet at det også kommer i Norge.
I første omgang vil dette gjelde kun nye XC40 med planer om å ekspandere til andre modeller.

6500,- for bil i mnd uten noen andre utgifter (annet enn drivstoff og bom) kan jo være knall for mange som ikke har penger til innskudd nødvendigvis eller de som ønsker full stabilitet.

http://www.tv2.no/broom/9380026/
Broom.no skrev:
Prisen i Norge er 6.500 kroner i måneden og altså null i innskudd, for en periode på 24 måneder og en kjørelengde på 15.000 km. per år.

Kunden slipper å forholde seg til noe annet enn en nasjonal, ferdigforhandlet månedspris – og får en ny bil annet hvert år.

I Norge tilbyr Care by Volvo valget mellom variantene XC40 D4 med 190 hk dieselmotor, AWD Momentum eller T5 247 hk. bensinmotor, AWD Momentum.

Etter å ha bestilt på nett, kan Care by Volvo-kunden sette seg bak rattet i sin nye bil uten å bekymre seg over tradisjonelle utgifter som kontantbeløp, forsikringer, skatter, avgifter og servicegebyrer, vinterhjul – eller prisforskjeller knyttet til geografisk område – eller alder knyttet til forsikringspremien.

Med mobilitetsløsningen i Care by Volvo får abonnenten velge en annen Volvo åtte dager i løpet av året. Om du for eksempel skal ha med en annen familie på tur, kan du låne en XC90 med syv seter.

Hva tenker folket?
 
Jeg liker å eie min egen bil jeg, skeptisk til leasing også:eek:

Har ikke regnet på det, så mulig jeg bommer totalt på økonomien i deto_O
 
Jeg "eide" forrige bil, leaset bilen før den og leaser den jeg har nå. Den dyreste bilen var den jeg eide selv, med god margin.
Dette er en interresant løsning, veldig forutsigbart og en kan bytte bil ofte, selv om det kanskje koster litt ekstra.
 
Leasing og leie fungerer nok greit økonomisk versus eierskp så lenge du ikke ryker på en skikkelig «påkost»-smell ved innlevering, og holder deg til avtalt kjørelengde.

Jeg synes likevel månedsprisen var høy for en liten Volvo. I forbindelse med bytte av bil har jeg ved et par anledninger hatt langtidsleie gjennom Avis, faktisk ikke så dyrt som man skulle tro - omtrent på nivå med leasing uten innskudd.