Prøvde denne i Stockhom for en stund siden. Jeg liker i grunnen å gå mot strømmen, så tenkte at denne kunne være et greit alternativ til Rolex, Omega eller IWC. Har stor sans for Caritier sine klassiske Santos, Pasha og Panthere-modeller, så denne måtte prøves
Tilbake til selve uret: Pen finish, den er svært tynn, så vidt over 10 mm, 42 mm i "omkrets." Jeg har små håndledd, men den har relativt korte lugs så syntes den satt helt OK

In-house er jo også en fordel! Førsteinntrykket var altså ganske greit. MEN... Etter å ha fått prøve den nye Aquatimeren til IWC (42mm-versjonen) også syntes jeg Cartier'en til sammenligning virket rimelig "busy." Skiva har jo en blanding av streker, romertall, egen sekundviser samt datovisning a'la IWC XVII.
Cartier oppleves litt "gjerrige" også, de benytter samme verk i de fleste "rimelige" in-house modellene sine. Dette uret hadde nok sett bedre ut med en vanlig sekundviser?
Den er altså "liten og pen," men jeg tror ikke jeg først og fremst ser på den som et realt dykkerur, mer et robust pen-ur. For masete skive trekker også ned. Prisen er jo tilsvarende Rolex, og er vel mulig å få en Blancpain også ved å legg til litt.
Liker fortsatt Cartier jeg , men da til pent!
NB! Uret testes i nyeste "Watchtime" - ta en kikk!