Bytte ut Omega Aqua Terra GMT med Rolex Deepsea?

Størrelsen på DSSD er mildt sagt omdiskutert. Mange har hatt den og mange har solgt den igjen nesten like raskt. Enkelte her har sogar hatt den flere ganger...
rkjersem her på forumet har hatt både DS og Breitling SA og om ikke jeg husker helt feil er nok SA langt mer komfortabel iflg han. Det har vært endel diskusjon rundt dette uten at jeg klarer å finne trådene her og nå...

Du må i alle fall prøve klokka og være innenforstått med størrelsen før du bestemmer deg, ellers er sjansen stor for at du ikke blir tresiffret prosent fornøyd. I alle fall om dette er ei klokke du ser for å ha i mange år.

Har forøvrig ingen personlig erfaring med klokka. Har ikke en gang sett den i live... ;)

Lykke til med jakten på drømmeklokka

Kan bekrefte dette!

Jeg har hatt den 3 ganger og har solgt den like fort.

Jeg elsker utseendet og den ser helt rå ut. Men når man får den på hånden synes jeg den rett og slett blir ubehagelig i lengden.

SA har jeg også hatt 3 ganger og denne er både større og tykkere, men virker mindre og tynnere grunnet at den ligger bedre på hånden. Som andre sier, det føles som at Deepseaen rett og slett er en klump på håndleddet.

Dra og prøv ut klokken først, da finner du raskt ut hva du føler. :)

Lykke til !

Du må i alle fall prøve klokka og være innenforstått med størrelsen før du bestemmer deg, ellers er sjansen stor for at du ikke blir tresiffret prosent fornøyd. I alle fall om dette er ei klokke du ser for å ha i mange år.

try before buy som alle sier, den var for stor for meg:(

Får mer og mer sansen for 116610 jeg. 16610'en min lever dog trygt i uoverskuelig fremtid med sin klassiske look og mandre andre modeller jeg vil ha før en 116610, men hei hopp for en nydelig sak den maxikassen begynner å se ut som....

:D

Hei Chris, ja er det ikke rart? Første gang jeg så maxicasen, kunne jeg overhodet ikke forstå hvorfor Rolex hadde valgt å bryte så brutalt med den klassiske og strømlinjede oysterformen. Nå som jeg har glant på den "firkanta" kasse snart et par år, fått tatt og følt litt på den, må jeg erklære det hele som en genistrek :D Klokka er genial på alle områder. :D

Hei Chris, ja er det ikke rart? Første gang jeg så maxicasen, kunne jeg overhodet ikke forstå hvorfor Rolex hadde valgt å bryte så brutalt med den klassiske og strømlinjede oysterformen. Nå som jeg har glant på den "firkanta" kasse snart et par år, fått tatt og følt litt på den, må jeg erklære det hele som en genistrek :D Klokka er genial på alle områder. :D

Er nå ikke akkurat helt enig i det.

Hvorfor gjøre om en perfekt form til en firkantet kasse?
Jeg brukte 1 time på å bestemme meg for å selge den igjen....Ingenting slår 16610 spør du meg.:D

Må si at jeg synes Omegaen din er veldig pen, men er jo lov å bytte hvis man finner noe bedre.

Prøvde selv en Deepsea forrige uke og ble egentlig overasket hvor bra jeg følte den satt på hånda. Hadde egentlig håpet den skulle være feil slik at jeg kunne glemme den... Størrelsen passet meg perfekt, mye bedre en feks Planet Ocean XL som jeg ikke likte på når jeg prøvde den. Jeg synes den ligger riktigere på hånden med bra tykkelse for så og natrurlig runde seg rundt håndleddet enn PO som ble liggende mer flat oppe på armen hvis du forstår hva jeg mener. Dette har vel med hvordan håndled man har og hvordan man vil at klokka skal sitte, men liker du kraftige klokker så er den det.