Bytte til vintage?

Medlem
17. nov. 2013
Innlegg
14
Har en 116610 til daglig bruk som jeg er svært fornøyd med. Klarer dog ikke legge fra meg tanken på plexi, patina og alt det vakre som hører med vintage. Har ingenting av erfaring med vintageklokker, og lurer derfor på hvilke modeller som egner seg best for daglig bruk i et par år framover (blir nok ikke mye penger til klokker fremover, da studier fortsatt ligger forut).
Er som sagt veldig glad i patina og gilt dials hvis det kan fåes innenfor mitt budsjett, men det ikke være rolex :)
Tenker makspris 60 000. Alle råd blir satt stor pris på :D
 
Hvis det ikke må være Rolex, kanskje en SM300 kan være noe?

10421804314_542ef9357a_c.jpg

Omega Seamaster 300, ref. 165.024 fra 1967


Er også glad i patina. Her er et annet forslag:

9455695447_4f7bac43c9_c.jpg

Heuer Bund, ca. 1970

En vintage Speedy er også kult, men patina blir ikke så fremtredene da lumen ikke er så stor:

8503480427_7e4a267db9_c.jpg

Omega Speedmaster Professional, ref. 105.012 fra 1966

Skal man ha fremtredene patina, er dykkere et godt alternativ, sånn som denne:

10892136755_4336a01b1a_c.jpg


10892278234_de4784d707_c.jpg

Aquastar Benthos 500, ref. 1002, ca. 1970
 
Takk så mye for godt svar og flotte bilder. Siden jeg mangler en chrono er både speedmaster og Heueren svært gode alternativer. Elsker utseende på aquastar-klokken, og den er kanskje den billigste i tillegg? SM300 er jo nydelig. Med den og en Snowflake i blå kunne jeg nok bli godt fornøyd :D
 
Takk så mye for godt svar og flotte bilder. Siden jeg mangler en chrono er både speedmaster og Heueren svært gode alternativer. Elsker utseende på aquastar-klokken, og den er kanskje den billigste i tillegg? SM300 er jo nydelig. Med den og en Snowflake i blå kunne jeg nok bli godt fornøyd :D

Bare hyggelig!

Prisene? Dette er veldig avhengig av tilstand. SM300 og Pre-Moon Speedy-en går vel for det samme omtrent, SM300 litt høyere kanskje. Aquastar og Heuer ligger på det samme.

Men dette er vintage og omtrentlig pris-estimering. :)
 
Bare hyggelig!

Prisene? Dette er veldig avhengig av tilstand. SM300 og Pre-Moon Speedy-en går vel for det samme omtrent, SM300 litt høyere kanskje. Aquastar og Heuer ligger på det samme.

Men dette er vintage og omtrentlig pris-estimering. :)

Jeg klarer ikke skilles med sub'en min har jeg funnet ut, så får heller gå i gang med sparingen. Nydelige klokker alle sammen.
Må også rose deg for bloggen din, utrolig god informasjon og gøy lesing :D
 
Jeg klarer ikke skilles med sub'en min har jeg funnet ut, så får heller gå i gang med sparingen. Nydelige klokker alle sammen.
Må også rose deg for bloggen din, utrolig god informasjon og gøy lesing :D

Tusen takk! Det var hyggelig å høre. :)