Bytte baretter

Medlem
11. mars 2013
Innlegg
569
Hvor ofte bytter folk ut barrettene på klokkene sine og hva sier deg at nå er det på tide og bytte? Er det antall remskifter som avgjør? Jeg føler at barrettene på min LLD er blitt noe slakkere i fjæringa enn de var. Nå var de riktignok veldig vanskelig og få av første gangen når orginalreima ble demontert. Men de er merkbart mye slækkere nå etter 3-4 reimbytter... Any toughts folks?
 
Barretter er det i utgangspunktet store kvalitetsforskjeller på. Jeg ville vært nøye på hva og hvor jeg handlet. Skal du bare ha noen i ny og ne, ville jeg kjøpt hos en urmaker og bare forsikret meg om at det jeg fikk var kvalitet. Beco har noen av ok kvalitet. Jeg har kjøpt et billig sett på ebay en gang, og kjøpte like etter Beco. Enorm forskjell. Husker ikke hva jeg betalte men da snakker vi om sett med mange størrelser og antall, ikke noe vanlige "brukere" trenger.

Konkret det du beskriver, høres ut som du skal få dine byttet, særlig hvis du med "slækkere" mener at de får en liten bøy på seg med lett belastning i ytterkant (der ytterste del går inn i midtpartiet).