Bruktpriser på klokker og hva har inpact på verdi

dst

Medlem
11. des. 2013
Innlegg
52
Sted
Vest, Øst og midt i mellom
Jag har stusset litt på noen annonser her på K/S og finn. Spesiellt når det kommer til Rolex. Synes det virker litt rart når priser på (dog pent) brukte klokker bare ligger 1-2% under prisen hos f.ex urverket.no
Er det at urverket.no er utlandsbasert så du ikke har en norsk forhandlerstempel / papirer en viktig ting for "klokkemiljøet"?

Spørr ikke for at lage kvalme. Er genuint nysjerrig for jag vurderer sterkt at skaffe meg en Rolex til neste år hvis økonomien tilater og da er jo sånne her detaljer ganske greit at vite.
 
Rolex, og klokker generelt er ikke en konstant kraft men et utrolig vakkert samspill mellom etterspørsel, forventet markedsutvikling og andre vilkår. Når de forskjellige faktorer lever i symbiose oppstår en harmoni så sterk at rasjonalitet, logikk og risikoavveining blir ikke-ekisterende og således lykkeskapende i seg selv.
Ekte frihet oppnåes i markedet når økonomien tillater å medregne bruksglede over mange år, uten spekulative motiver for handel. Først da min venn, har klokkenirvana funnet deg, og du kan feire med å fatte interesse for andre fascinerende gjenstander som sko, barberhøvler, hifi, våpen, biler, båter, belter, tykkelse på stoff til dress og solbriller. Nevnte jeg sigarer? Eller vin? eller whiskey?

Kort fortalt. Om du har noe inside info, så del denne da? Vi er en hel flokk her på jakt etter klokkelykke, men vi hindres daglig av vår risikoaversjon.