Brellum-tråden

Mortbecken

Støttemedlem
Medlem
6. des. 2018
Innlegg
448
Sted
Viken
Slår et slag for Brellum. Kan ikke finne så mye om de her inne, heller ingen tråd. Om jeg tar feil så korriger meg.

Brellum er et uavhengig sveitsisk merke som utvikler, produserer og markedsfører sine egne klokker, i følge deres egen nettside.

Jeg kan lite om merket og eier ikke en slik klokke selv, så tar kun initiativ her. Er det noen som har en Brellum så vis den gjerne frem her! :)

Legger ved en liten nyhet, som jeg syns er pen. Virker som det er mye klokke for pengene og.... hva tenker dere?


1608489605038.png



Link: https://www.brellum.swiss/en/onlineshop/pilot-power-gauge/

Her er en liten anmeldelse:
 
Redigert:
Ungt merke som startet opp i 2016 så vidt jeg kan se.
Bruker vel Valjoux og ETA som base i sine urverk.
Som du sier faller vel disse i kategorien mye klokke for pengene.
Problemet er vel at det finnes ganske mange tøffe konkurrenter i den klassen. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Agassiz og Mortbecken
Jeg likte denne under her. Prisen var ikke avskrekkende. Men er det gold cap, eller er det solid gull (altså i beezelen)? Veldig billig hvis sistnevnte i hvert fall.

brellum.jpg
 
Redigert:
  • Elsker
Reaksjoner: Mortbecken
Jeg ble litt fascinert av den jeg postet bilde av, så en kveld med dårlig impulskontroll så bestilte jeg en slik. Kjører en liten unboxing av den her. Virker å være høy kvalitet. Svært små kvanta og en original vri med å ha hevet safirglass både foran og bak. Så den bygger høyt, men funker for meg. Legger ikke noe merke til att den er 16mm høy. Diameteren er 41.8. Bezelen er av gull, men den virker ikke så stor med det hevede safirglasset.

Brellum 1.jpg

brellum2.jpg

brellum4.jpg

brellum5.jpg

brellumbak.jpg

brellum10.jpg

Brellum12.jpg