Boxere

dhk

Medlem
6. des. 2014
Innlegg
215
Sted
Buskerud
Hei
Noen som har noen gode tips til Boxere? Undertøy, ikke Porsche modellen ;)
Et problem jeg ofte erfarer med boxere er at stoffet på lårene sklir opp, slik at det ser ut som man går med truse istedet.
Jeg er ute etter merker av god kvalitet som holder seg på plass.
 
Kjøper bare Jean Paul boxere da de er de eneste jeg ikke har dette problemet med. Middels kvalitet hva gjelder holdbarhet, men topp comfort.
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj og dhk
Panos Emporio boxere, myk blanding av bambus og økologisk bomull.

Bambusfiber er naturlig pustende, har antibakterielle egenskaper og transporterer fuktighet bort fra huden.

Skulpturert passform:

Det brukes 7 forskjellige «deler» for god passform, slik at bokserne beveger seg med deg. Elastikk i livet med ekstra myk innside.

Thank me later ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Kruttskjegg
For topp komfort er det Sunspel som gjelder. :)
Det engelske varemerket Sunspel revolusjonerte i sin tid undertøysbransjen. Da Thomas A Hill grunnla varemerket i 1860, var undertøy ofte av ull i stedet for bomull, som i dag er normen. Med sine kvaliteter i myk, egyptisk bomull har Sunspel blitt kjent som en av verdens beste produsenter av eksklusivt undertøy. Varemerket er posisjonert som produsent av enkel hverdagsluksus.:)
 
Jeg bruker uten unntak Pierre Robert sine sportsboxere i lycra, som er lange på lårene og ikke ruller seg opp som ei pølse i lysken. Ikke errem dyre heller. Bomull og slikt holder bare på fuktigheten, og duger ikke til aktivt arbeid.
 
(Gammelmannskommentar: du mener boxer briefs nå? Eller kanskje trunks?

Jeg sliter litt med at nordmenn tilsynelatende har 3 ord for herreundertøy som faktisk brukes av herrer (vi holder da altså skrekkundertøy som tanga og verre utenfor): truser, boksere og lang. De skiller ikke mellom boxers (løse og lange i skjortestoff), boxer briefs (trange og lange i trusestoff) og trunks (trange og korte i trusestoff, men ikke så korte som briefs (truser)).)

Gjetter på at et skifte fra boxer briefs til trunks er løsningen hvis de sklir opp, men lykke til med å forklare det i en norsk butikk. ;)
 
Gått over til comfyballs performance long. Sykt irriterende reklamer, men så langt de boksershortsene jeg har vært mest fornøyd med og har ingen problemer med klatring lengre.