Blancpain?

"No radiation" henspiller på den nye tributeutgaven, tenker jeg. Prisen stemmer i hvert fall bra overens med det jeg har blitt forespeilet tidligere.

Utrolig tøff.

Fifty-Fathoms-No-Radiations.jpg

Jeg har selv hatt en av de nye Blancpain FF, og selv om jeg fant ut at 45mm ble litt mye for meg etter hvert, så var det en fantastisk klokke med utrolig flott finish. Og saffirbezel trumfer både metall og kjeramisk bezel i min bok.

Kundeservicen er dessverre litt varierende i min erfaring. Bestilte en lenke til klokken min, og den var i bestilling i et år før jeg gav opp. At de er kjent for å være litt vanskelige, er nok også grunnen til at det foreløpig ikke finnes noen norsk AD.

Jeg var så heldig å få kjøpe meg en Blancpain air command for ikke så lenge siden - og kan fortsatt ta meg i å beundre flotte detaljer og super finnish uten å ane hva klokken er:D

2-6131FE40-1002550-800.jpg

Bildet ble tatt i dag med mobilkamera og yter desverre ikke klokken rettferdighet, men likevel...Når det gjelder service sa de i hvertfall på Tidemann i Oslo at de tok service på denne modellen, alternativet er så vidt jeg vet å få sendt den via Swatch Group til Sveits for stell og pleie.

Det er helt riktig som Santos sier den nye tributemodellen. Den har også kasse på 45mm, men jeg synes den føltes mindre enn en Panerai med 44mm kasse. Det lille jeg prøvde den synes jeg den var veldig behagelig og siden dette var en utstillingsmodell hadde remmen blitt formet litt mot for en som var helt ny.

Huff... nå sitter jeg her og fikler med visitkortet til B&B.

Det er helt riktig som Santos sier den nye tributemodellen. Den har også kasse på 45mm, men jeg synes den føltes mindre enn en Panerai med 44mm kasse. Det lille jeg prøvde den synes jeg den var veldig behagelig og siden dette var en utstillingsmodell hadde remmen blitt formet litt mot for en som var helt ny.

Huff... nå sitter jeg her og fikler med visitkortet til B&B.

Ok :)

Jeg har vært litt skeptisk til kassen på 45 mm, men har lyst til å prøve den på armen :)

Blancpain er noe av de flotteste jeg vet om. I mange år har en AquaLung vært "neste klokkekjøp", men den blir stadig utsatt til fordel for noe annet spennende. Da jeg igår kveld leste denne tråden begynte jeg mot bedre vitende å lete i de vanlige pengefellene på nettet, og kom over denne 40mm jubileumsutgaven, laget i 150 eksemplarer:
50thAnnivDiveWatches.jpg
Arrrgggghh! Den er...perfekt. Hva kan jeg selge montro..

Aaaahhhh......!

Børstet finish på kassen faller i smak hos meg. Den Aqualung-modellen der var fantastisk, men liker faktisk viserne bedre på standarden.

En Fifty SKAL inn... Må bare reise til utlandet å prøve en på. Håper egentlig den ikke passer håndleddet mitt. Kan fort ende opp i singelliv dette her... :eek: