Black Bay - ny vs gammel

Medlem
27. juni 2016
Sted
Oslo
Hei. Mulig denne tråden allerede eksisterer men fant ikke noe på det så starter en ny.

Var på Bjerke i dag og snakket litt med dem om Black Bay. De har ikke fått inn de nye enda, men de kommer i løpet av høsten. Så da var det valgets kval. Gammel vs ny. Hvis vi ser bort fra utseende et øyeblikk: hva mener dere om uverket? ETA vs inhouse (MT5602)? Du må betale litt mer for inhouse men ikke voldsomt. Hvor bra er det "nye" verket? Bruker de samme movement i andre Tudorer? Og aller sist: hvor bra er det vs. Rolex Submariner?

ETA kan gis service av enhver urmaker. Tudors inhouse vil det muligens bli restriksjoner på i fremtiden mtp deler. Aka kjøp ETA.

Utseendemessig ser inhouseversjonen bedre ut.

Redigert:
I beg to differ... Iallefall utseendemessig. Den nye ser sur ut i motsetning til den gamle skiven som smiler. .....jfbilder her http://www.tidssonen.no/forum/threads/kjøpshjelp.38703/#post-535793
Den nye har forøvrig en noe snurrig lenke. Ellers finner du litt om den gamle, og grunnen til at jeg er inhabil her:
http://www.tidssonen.no/forum/threads/tudor-back-bay-black-fornuft-og-følelser-en-anmeldelse.36574/
Takk for svar @Bezel . Leste din gode og grundige review med stor interesse :) Verket ETA vs inhouse ble også diskutert litt senere ut i tråden så jeg. Så da fikk jeg jo litt mer info! Tror det vil koke ned til smak og behag når jeg står der i butikken med begge to foran meg. Må ærlig innrømme at et inhouse-verk med Chronometer sertifisering høres bra ut vs ETA, men det er andre ting som teller også. Har jo en måned på meg til å tenke. Black Bay Black blir det uansett, det er helt sikkert! :)

Men en ting - iflg anmeldelsen på Hodinkee er det veldig klønete å bytte rem på den? Du har jo byttet flere ser jeg. Hva er din erfaring?

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Takk, takk @aksgro. Jeg er egentlig glad jeg slipper å ta det valget. Er enig i at Chronometer-sertifisering kan være viktig - og det var det forsåvidt for meg ved et annet kjøp. Jeg veksler litt mellom en klokketrio, og Black Bayen stilles nesten hver gang jeg tar den frem. Dermed har jeg ikke det store behovet for mer enn den presisjonen som følger ETA-verket, som forsåvidt virker god.

Det var nokså plundrete å få av lenken. Men, nå var det forsåvidt også den første gangen jeg gjorde noe slikt på lang tid. Når først Nato var på plass, var det ikke vanskelig. I sommer har jeg hatt på Isofrane, og erindrer det var minimalt med adrenalin og nerver involvert når den kom på. Det er flere gode tips å finne om remskift på forumet. Husk bare å ta deg tid, tape under lugsene (og gjerne over) så går det nok bra. Har skaffet meg en Bergeon 6767-F så utstyret er det intet i veien med (selv om flere urmakere insisterer på at de kun bruker et lite flattjern - men de er da også utdannet til jobben)

• Liker
Reaksjoner: aksgro og EBenz
Takk, takk @aksgro. Jeg er egentlig glad jeg slipper å ta det valget. Er enig i at Chronometer-sertifisering kan være viktig - og det var det forsåvidt for meg ved et annet kjøp. Jeg veksler litt mellom en klokketrio, og Black Bayen stilles nesten hver gang jeg tar den frem. Dermed har jeg ikke det store behovet for mer enn den presisjonen som følger ETA-verket, som forsåvidt virker god.

Det var nokså plundrete å få av lenken. Men, nå var det forsåvidt også den første gangen jeg gjorde noe slikt på lang tid. Når først Nato var på plass, var det ikke vanskelig. I sommer har jeg hatt på Isofrane, og erindrer det var minimalt med adrenalin og nerver involvert når den kom på. Det er flere gode tips å finne om remskift på forumet. Husk bare å ta deg tid, tape under lugsene (og gjerne over) så går det nok bra. Har skaffet meg en Bergeon 6767-F så utstyret er det intet i veien med (selv om flere urmakere insisterer på at de kun bruker et lite flattjern - men de er da også utdannet til jobben)
Takk. Skal sjekke ut tipsene her på forumet når jeg endelig får klokka. Takk for gode tilbakemeldinger! Stay tuned ;)