Bjerke - NM i dårlig kundeservice?

Medlem
10. okt. 2015
Innlegg
0
Sted
Olso
Begynner å lure på om Bjerke har meldt seg på NM i dårlig kundeservice, og gjør et reelt forsøk på pallplass.

Kjøpte en IWC der i sommer, og skulle få med en ekstra rem - noe som skulle ta et par uker. Når det har gått en måneds tid ringer jeg, og de beklager, og sier at de har glemt bestillingen pga. ferie og slikt. Ja ja, shit happens tenker jeg (egentlig litt irritert fordi remen som fulgte med klokken ikke er spesielt fin).

Etter ytterligere 1 måned ringer jeg opp igjen, og de har fortsatt ingen rem til meg. Informasjonen er begrenset til at dette skal de sjekke opp i, og ringe tilbake. På dette tidspunktet tror jeg telefonlinjene deres detter ut, da jeg hører null, nix, og nada.

Etter en 3 måneders tid tenker jeg at; "på det tredje skal det (kanskje) skje". Tar smertelig feil, og også denne gangen skal de ringe opp igjen.

Nå har det gått snart 4 måneder, og jeg har fortsatt ikke fått remen jeg hadde lyst på....

Hva er deres erfaring med denne gjengen?
 
Har ingen erfaring med Bjerke, men jeg foretrekker å ha skriftlig kommunikasjon med dem jeg handler med, i tillegg til å prate f2f eller telefon. Når det ikke er noe skriftlig, deltar fort Bjerke (i dette tilfelle) i NM i dårlig kundeservice. Og du havner kanskje (?) i bunken over drittkunder. Poenget mitt er i en sak er det ofte to sider, og skriftlig dokumentasjon kan gjøre det lettere i ettertid å se hva en har vært enig i. Kan gjøres ved en e-mail til Bjerke etter handel hvor du ber dem bekrefte du skal få ekstra rem.
 
Bjerke i Oslo er dessverre blitt bare rot og rør fra A - Å. Dyrt og dårlig! Jeg personlig hadde veldig god erfaring med avdelingen i Prinsensgate tidligere da de hadde egen urmaker på stedet som tok mye enklere service raskt og effektivt!

Den nye avdelingen i Nedre Slottsgate er en stor nedtur spesielt fordi de mangler en egen urmaker! Blitt bare rot og rør der også. Fine lokaler, men der stopper det!

Bjerke i Oslo får et stor problem når Kina er teknisk "konkurs" innen 5 år. Hvem skal handle der da?

AW
 
Har handlet en del klokker der og har bare positive opplevelser. Ovenfor meg har de vært hyggelige og gjort sitt beste, selv nå jeg bare har vært innom og tittet. Jeg kommer sikkert til å kjøpe flere klokker hos Bjerke.
 
Det er vell ingen tilfeldighet at det er bjerke som oftest dukker opp i tråder som dette. Har selv ingen erfaring men har hatt litt kommunikasjon med dem ang en AP jeg hadde en periode, ikke mye service å hente den gangen iallefall.
 
Har bestemt meg for og aldri mere sette mine ben hos Bjerke her i Bergen. :(
Følte meg rett og slett lurt av de.
 
Jeg sendte samme mail til Bjerke og Otteren og ba om tilbakemelding på hvilke remmer og lenke de kunne levere til min IWC. Spesifiserte selvfølgelig hvilken klokke det var snakk om (modell og ref. nr.)

Bjerke svarte etter ei knapp uke at de "ikke kunne finne klokken i katalogen" og ba meg komme innom deres lokaler slik at de kunne "se på klokken"!!!

Otteren svarte etter en dag. Listet opp remmer og lenke. Pris og leveringstid.

Uten å være i tvil valgte jeg Otteren. God oppfølging, raske og konkrete svar på mine ekstraspørsmål. Jeg smilte ekstra bredt da jeg fikk lenke tilsendt på halve tiden ift den som var estimert.

Jeg vet godt hvem jeg skal snakke og handle med neste gang!
 
Jeg var innom den nye butikken til Bjerke i Nedre Slottsgate på lørdag, og kjenner meg ikke igjen av mye dere skriver her. Jeg fikk se på alle klokker jeg var interessert i (Tudor/Omega) og synes servicen var meget god.
Ifjor kjøpte jeg en Seamster Diver av Bjerke på Paleet og opplevde det som en god handel med service innstilte ansatte.

Litt redd for at trådtittel vil mane frem flere negative enn postive erfaringer.