Birthyear 2000 - tips til hva jeg bør se etter?

Medlem
19. okt. 2015
Sted
Oslo
Hei,

vurderer å kjøpe en klokke til min datter - og legge den i safen til en høvelig anledning.

Forslag til hva jeg bør se etter?
Gull- og dameklokker er ikke helt stilen, hun har en Tissot 40-42 mm hun bruker til hverdags.

Makspris: 35 000,- (dette er ikke tenkt som en kjøpsannonse, mer innspill til hva jeg skal se etter)

OK...da ser jeg etter en Datejust - jeg er helt ukjent med Rolex - men da antar jeg at det er muligheter til å finne et pent eksemplar i stål innen min prisramme...syns det er litt risikabelt dette med å kjøpe brukt - har sett litt på Chrono24 uten at jeg følte meg helt betrygget...

Du kan alltids legge ut en "ønskes kjøpt" annonse her på forumet. Om du har god tid og litt tålmodighet kan du jo være heldig! :)

Hva med Omega Speedmaster?

Alle kler jo Speedy;)
TIME-COMPLICATION-Equal-Billing-6.jpg

• Liker
Reaksjoner: Preacher
OK...da ser jeg etter en Datejust - jeg er helt ukjent med Rolex - men da antar jeg at det er muligheter til å finne et pent eksemplar i stål innen min prisramme...syns det er litt risikabelt dette med å kjøpe brukt - har sett litt på Chrono24 uten at jeg følte meg helt betrygget...
https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=100324857
Dette er jo en 2004-mod, men det lar seg nok fint gjøre å finne en 00-mod, og det til budsjettet du har satt deg.
Hadde ikke hatt kvaler mot å handle av denne Johnny Larsen, da han har solgt klokker i en mannsalder eller to, og er vel en velkjent goodguy. Så kanskje han har en på lur til deg om du hører med han :)

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Jeg har kjøpt klokker til to døtres myndighetsdag, og ville heller snakket med henne om hva hun liker i stedet for å ta råd fra en gjeng halv- og helgamle Rolexentusiaster her inne. Men så forstår jeg meg da heller ikke på dette behovet for at klokker skal være laget det året man er født, så hvorfor høre på meg!