Betale med paypal hvor selger ønsker at jeg sender pengene som gave

Medlem
20. juli 2013
Innlegg
71
Sted
Oslo
Hei
Jeg har funnet en klokke jeg ønsker å kjøpe. I forhandlingen om pris har selger foreslått at jeg overfører beløpet som gave via Paypal. På denne måte overtar jeg Paypal-gebyret som er ca 4 %. Det er ok, men får dette andre konsekvenser? Mister jeg muligheten til å be om pengene tilbake om klokken ikke blir sendt evt. ikke er i den fatning jeg forventer?
 
Hvis jeg ikke husker feil, så mister du muligheten til å registrere en dispute og eventuelt få tilbake pengene hvis du sender som gave.

Men hvis du bruker et kredittkort og blir svindlet, kan man kanskje prøve å forklare hva som har skjedd til banken - og hvis man er heldig tar banken over saken.

Personlig unngår jeg selgere som ønsker betalingen markert som gave.
 
Det må da være lettere å øke hele beløpet med 4% og sende over som vanlig? Det er hvertfall det jeg gjorde en gang en selger ønsket at jeg skulle dekke kostnadene for PayPal.

Jeg ville blitt skeptisk om selger satt som et krav at du skulle overføre som gave, i mitt hode betyr det at han er redd for at klokken skal settes dispute på og at noe er fishy. F.eks. avvik i gange eller at det er andre mangler.