Bergen

Medlem
6. sep. 2010
Innlegg
550
Sted
Oslo
Jeg har søkt, men fant ingen egen tråd på Bergen.
Skal dit neste uke på jobb, og vil gjerne ha noen tips om gode restauranter og et skikkelig hotell. Er det noen skjulte perler der? Spa? Har litt hektiske dager så de store utfluktene blir det ikke tid til:)
 
Hei

Det spørs litt kor i Bergen du skal. Det ligger ein god resturant utfor Bergen, Cornelius, på Bjorøy. Den har rykte på seg for å servere alle kjendiser. Problemet er at det er eit stykke ut og den blir gjerne brukt i forbindelse med båt på sommeren.
Hanne på høyden skal og vere bra
La stefanos i sentrum serverer veldig god Italiensk mat. Drevet av ein Italiener med lidenskap for mat.
Jacobs bar og kjøkken
Brød og vin og Colonialen serverer enkel mat og drikke.

Hotell blir ikkje brukt for min del, men havnekontoret og radison blu hotell bryggen er begge gode hotell. Og ligger på bryggen.

Spa skal det finnes i forbindelse med hotell Norge, like ved den blå steinen.
 
Hvis du vil få med deg det beste Bergen har å by på av mat vil jeg anbefale Bare i 2 etg på Hotell Norge eller 1877 i Kjøttbasaren rett nedenfor Fløibanen. 1877 er klart best på alkoholfritt hvis det betyr noe.
Andre gode restauranter som jeg vil anbefale er Colonialen som nettopp har flyttet inn i nye lokaler, og Hanne på Høyden (kanskje litt mer alternativ).
 
Må bare få anbefale 1877. Spiste en full meny der før jul og det var helt fantastisk! Spiste på Noma i køben en drøy uke senere og nydelsesmessig var det en gedigen nedtur i forhold. Så om du skal virkelig kose deg, bestill bord på 1877!