Behov for folkets meninger

Medlem
22. feb. 2011
Sted
Erewhon
Hei!

Jeg har bestemt meg for, at 2011 skal bli et bra år. Da faller også ny klokke inn i spådommen.
Jeg har siden jeg var 15 siklet på Luminor, men det skal sant sies at jeg ikke er den som leser mest om svanehalser, Tourbillioner eller alt det tekniske greiene. Jeg er mer en estetiker, om jeg skal si det som det er.

Jeg har ønske om at min kommende Luminor skal være automatic, ha åpen kasse for innsyn til verket og jeg må si at jeg ikke er besatt av avanserte komplikasjoner.

Rent visuelt liker jeg 111, men denne har ikke automatic. Så har vi budskjettet da. Jeg ønsker å holde meg under kr 50.000, og det er om jeg kjøper nytt. Brukt er et alternativ. men da til lavere pris.

Det jeg lurer på er, hvilken Luminor burde jeg vurdere, som er enkel, tidløs og vakker, og som matcher mine ønsker og lommebok?

vurderer selv panerai i år... 372 står høyest på listen, men lurer på om en enkel 005 er nok til å dekke panerai behovet mitt.

En Panerai 312 vil dekke dine behov, og har en listepris på 45700,-

Bra å høre, jeg er også en estetiker ;) Med 1950 skiva er en innertier uansett

[video=youtube;mKqx1bTRIi0]http://www.youtube.com/watch?v=mKqx1bTRIi0&tracker=False[/video]

På eldre modeller er det vel OP III movements http://www.paneristi.com/reference/vendome/mvmt/op3.html Panerai kom i 2009 med sitt in-house caliber P.9000 det er lekkert! og finnes på følgende modeller:

http://www.paneraisource.com/details/P9000.html

PAM312 eller en PAM386 - med dagens USD- kurs kr 55.950.- og bli tidssonens første :D

Hadde opprinnelig et bruktbudskjett på 25.000.. så å ha doblet det synes jeg får være nok. haha. Med midnre jeg plutselig er i Paris eller italia og gjør en god deal.

Og apropo det.. normalt pleier jeg å få prute minst 20% på absolutt alt jeg kjøper.. Hvordan opplever dere her inne at det er å forhandle pris hos AD?

normalt pleier jeg å få prute minst 20% på absolutt alt jeg kjøper..

Fritt for ikke å havne i køen bak deg i dagligvarebutikken. :p

Spøk til side, skulle ønske jeg var flinkere til å prute selv. Tror nok at det er mulig å få noen prosenter, men neppe så mange på modeller som de må bestille.

Hvis jeg hadde hatt 50k som jeg skulle kjøpe ny Panerai for, så hadde jeg gått for 351. Synes kombinasjonen av gullvisere og brun skive er helt fantastisk, og prisen er innenfor budsjett.

00018439.jpg

Vet at mange purister ikke like titankasse, men jeg hadde en 118 i titan, og jeg synes det var behagelig vekt å ha på armen.

...

Og apropo det.. normalt pleier jeg å få prute minst 20% på absolutt alt jeg kjøper.. Hvordan opplever dere her inne at det er å forhandle pris hos AD?

Det tror jeg du kan skyte en hvit pil etter hos Bjerke ;) Min erfaring er at nye Panerai ikke selges under listepris her i Norge.

Og hos andre AD er det stort sett ikke vanlig å få 20%, nesten uansett klokkemerke... 10%, maks 15% (dersom du er en veldig god kunde).

Hva med en PAM00048? 40mm, Luminor Marina Automatic. Listepris på kr. 38600 :)

Dagligvaren er ikke tull, haha... jeg er sikkert veldig kjip, men det funker. gadd ikke prute idag, pga av at det ikke er mva på nøkkelhullmerkede produkter. BRA KIWI!

Men, over til klokkene. 40 mm har jeg på Perrelet, og synes Pam kler 44 klart best. Så 40 mm ønsker jeg ikke.

Brun skive er lekkert, jeg er helt enig. Synes også ceramic 1950`en er veldig kul. Samtidig er jeg skeptisk til hvor kult det er om 5 år... om du skjønner. Er litt nervøs for noe som kan vise seg å bli gimmick på sikt.

Definisjonen på demotiverende; sum tilsvarende Panerai grail ut av konto til skatteetaten, for skatt + mva... Skulle ønske man noen ganger bare kunne gi faen og kjøpe seg det man ville uten å planlegge!

Definisjonen på demotiverende; sum tilsvarende Panerai grail ut av konto til skatteetaten, for skatt + mva... Skulle ønske man noen ganger bare kunne gi faen og kjøpe seg det man ville uten å planlegge!

Det kan man, men da bør man bestille seg enveis-billett til Rio først ;)

Da klokke- interessen kom for mange år siden var det ikke mye svanehalser, vph, Jewels. Den dag i dag er det forsatt designet som er det første som jeg ser etter. Historie: "Inserito marittimo al numero". Etter 1.5 år med sikling i magasiner. satt jeg i kjelleren på Bjerke for 2 år siden med en 111 og en 112 i hånda. Valgte med en gang bort 111 da den spiste 9- tallet og tok noe bort fra sandvichen. Klokkeglede for min del er ei heller ikke popsjonalt med pristag. 112 gjenspeiler renheten, det klassiske Panerai. (synes nå jeg)

I dag kan jeg savne sekunder og dato men det kompenseres med andre klokker. Så hvis du har råd - 1950 kassa uten tvil. Grunndesignet er det ikke noe å si på :D

[video=youtube;rTmFzn-gcFQ]http://www.youtube.com/watch?v=rTmFzn-gcFQ[/video]

Fritt for ikke å havne i køen bak deg i dagligvarebutikken. :p

15-20% hos AD er hver gang men Bjerke kjenner jeg ikke så godt. Er en djevel på å prute selv, samme om det er klokker, pinnekjøtt, vossafår, Lego til kidsa, bilvask eller annet. I andre kulturer er det en kunst, mens her på berget åpnes det lommebøker med lua i handa og spakt ja. Det er vel de bergenske- vestl anene mine ;)

To runder i bakgatene i Istanbul for alle som vil lære

satt jeg i kjelleren på Bjerke for 2 år siden med en 111 og en 112 i hånda. Valgte med en gang bort 111 da den spiste 9- tallet og tok noe bort fra sandvichen. Klokkeglede for min del er ei heller ikke popsjonalt med pristag. 112 gjenspeiler renheten, det klassiske Panerai. (synes nå jeg)

Det med oppspist 9-tall er et godt poeng, takk for at du belyste det for meg (hadde ikke tenkt på det selv egentlig) ..skavvi se... hvor var denne prislisten igjen...