Selges/byttes AP Royal Oak 5402ST

Medlem
29. juli 2013
Sted
Telemark
En dag jeg aldri så komme. Men det klør vel mye i veteranbil-foten om dagen. Så jeg lufter min 5402 B-serie for salg.

Og håper samtidig at denne bilfasen min, som alle andre faser, roer reka et par hakk. Før det er aldeles for seint, og denne legenden har forlatt huset pga selsvskadende mangel på impulskontroll.

For dette er en legende. Trolig den største, i hvert fall i min bok. Klokka som reddet en hel industri. AP og Gerald Gentas banebrytende Royal Oak 5402ST.

Dette er altså den første. Den originale jumboen. Som banet vei for klokker som Nautilus, 222, Overseas etc.

Jeg kjøpte klokka av en annen GG her inne, tilbake i 2019. Etter det første året i mitt eie, har den kun vært meget sparsommelig brukt noen få dager hvert år. Og basert på tilstanden til klokka, ser jeg ikke bort i fra at den har vært meget pent brukt hele sitt liv. For den er i særdeles god og original stand.

Servicehistorikk ukjent. Gitt at den omtrent ikke har vært brukt de siste årene, har jeg ikke prioritert dette. Ved bruk går den tilsynelatende rundt minuttet for fort, per døgn.

Verditakst fra Oslo Ur-service fra 2019 medfølger. Jeg kjøpte 3 ekstra ledd til lenka på AP sin boutique på Harrods. Jeg har kvitteringen på disse, samt er det et av leddene som fortsatt ligger i emballasjen.

En periode samlet jeg også på matchende klokkeannonser fra tidsriktige magasiner, så det medfølger også en annonse for AP/Asprey.

Vurderes solgt/byttet for 860’.

Jeg er GG over hele linja, det samme bør gjelde evt. interessenter. Og jeg forbeholder meg retten til å trekke annonsen.

Klokken befinner seg utenfor hjemmet, og visning må således planlegges i god tid.

IMG_9193.jpeg

IMG_9196.jpeg

IMG_9205.jpeg

IMG_9187.jpeg

IMG_9258.jpeg

Redigert: