AP Royal Oak - 15400, finnes falske?

Medlem
25. juli 2012
Innlegg
701
Sted
Lillehammer
Hvor "vanlig" er det med falske AP? Jeg innbiller meg selv at det ikke er i nærheten så vanlig som for en del andre merker.

Har noen av dere sett eller vært borti en falsk AP RO eller hørt om andre som har blitt lurt? Og, hva skal man se etter ved en inspeksjon?
 
Redigert:
Hvor "vanlig" er det med falske AP? Jeg innbiller meg selv at det ikke er i nærheten så vanlig som for en dal andre merker.

Har noen av dere sett eller vært borti en falsk AP RO eller hørt om andre som har blitt lurt? Og, hva skal man se etter ved en inspeksjon?

Det er innsyn til urverket på disse, så det er nok der det vil kunne spottes lettest.

https://www.google.no/search?q=ap+1...5&bih=1358#hl=no&q=ap+15400+movement&tbm=isch

Søket får opp bilder av noen falske også, men verkene her ser temmelig stusselige ut.
 
Sorry OffTopic, men jeg blir ganske provosert over kommentarene på det forumet. "Awsome watch!" Når ble fake awsome?! Håper tollvesenet begynner å følge opp selgerne av slik drit, og holder søpla ute av landet.
 
Linkene til fake-sidene bør vel fjernes fra vårt forum...:)

Ellers - denne nordmannen, er det en fyr som opererer her til lands innen kjøp og salg, på finn og andre markedsplasser? I så fall burde man vite om det...
 
Sorry OffTopic, men jeg blir ganske provosert over kommentarene på det forumet. "Awsome watch!" Når ble fake awsome?! Håper tollvesenet begynner å følge opp selgerne av slik drit, og holder søpla ute av landet.

Enig! Og kommentarer som "That's quite pretty... I really want an AP, have done for a while now but the range is just so vast. " er jo nesten verre. De omtaler jo klokkene som om de skulle være ekte.

Det verste er jo at det finnes så mye fake-propaganda at veldig mange folk er overbevist om at fake er like bra eller bedre enn ekte vare.. Helt på trynet..