AP RO/ROO

Medlem
26. april 2008
Innlegg
16
Sted
Sola
Er det noen her på forumet som er i besittelse av en AP RO/ROO?
I såfall hvilken modell/set-up?

Evt. har hatt?

Det jeg lurer på er hvordan disse ligger på håndleddet? de ser jo litt "klumpete" ut, men er jo direkte vakre etter min mening med rett rem.
 
Jeg har jo en RO 15300ST

Har lekt litt med tanken på en skinnrem, men har vel kommet frem til at RO gjør seg best på lenke. ROO derimot, kan se stilig ut på skinn eller gummi (se bare på frankrs sin ROO Navy).

Komforten syns jeg er bra, men nå er jo min RO relativt liten i forhold til andre RO og spesielt ROOs.
Tror imidlertid ikke størrelsen skulle by på noen problemer for de fleste.
 
ROO kan kanskje være litt stor for mange, men RO og spes. 15300ST er nok passende størrelse synes jeg;)
ROO ser bra ut i virkeligheten...

De ser kraftig og solide ut, samt superstillig. Tidløs som Patek? Det er jeg ikke helt sikkert på...

Selvom de ser superkraftig ut, er Rolex 904L stål og Sinn sin ubåt-stål nok en del kraftigere og barskere.
men - AP slår Rolex og andre i grøfta når det gjelder real craftmanship!
 
Kan bare si en ting om ROO – den er helt overlegen i bruk. Stor og klumpete, tja - i hvert fall stor. Men overraskende behagelig på håndleddet. Eneste problemet jeg ser med å bli vant med en ROO er at mindre klokker føles nesten som dameklokke i bruk. Vurderer derfor å selge min IWC Da Vinci på 39 mm pga den blir for liten for meg.

Har ikke problem å bruke den som en dressklokke. Etter min mening er den så klassisk at det går helt fint, eneste jeg må huske på er å bruke en skjorte som er stor nok i mansjetten slik at klokken ikke presser skjorten opp på armen. Da blir nemlig både klokke og skjorte relativt ubehagelig å ha på.

Her er et bilde jeg tok av den i vinter med original blå hornback rem

Navy5.jpg


Her er klokken med hvit Montoya rem, en setup som jeg personlig synes er fungerer veldig bra

IMG_1037.jpg


Her er et håpløst wristshot jeg gjorde med iphone (iphone er nok en adskillig bedre telefon enn kamera)

003.jpg


Og til slutt sammen med mitt neste ROO prosjekt, RG rubberclad. Nok en gang tatt med nevnte håpløse iphone kamera. Dette prosjektet ligger nok et par år frem i tid, da det er i hvert fall tre ur som er før i køen..

002.jpg
 
vakre klokker du har, synes ROO er overlegen på rem, klassisk å "ren" nok til å gli rett på med dress.

Vil ikke RO fungere like bra med rem?
 
"lite ripe-motstandsdyktige".

Fine APer!!!! :eek:

ROO ser ganske stor ut både på bilde og i virkelighet.
De er ganske tunge når man kjenner dem.

AP er fete ur, men de er lite flinke til å lage stålet sitt til å bli "ripe-motstandsdyktige". Rolex sin 904L er en del bedre på riper. Men jeg fikk mer wow-følelsen når jeg prøver en AP enn en Rolex. AP ser bedre i virkeligheten enn på bildet også. :D
 
I siste episode av tv-serien Entourage, kan man tydelig se en Audemars Piguet Royal Oak Offshore på håndleddet til Ari når han kjører bil sammen med gutta. Festlig produktplassering ;)