Anbefaling av espressomaskin

Jeg må bringe denne tråden tilbake fra glemselen.

Espressomaskinen vår har begynt å fuske; det er en Krups som jeg har vært helt greit fornøyd med i ti-tolv år. Men nå virker det som om strømforsyningen har utåndet; den slår seg av så snart kompressoren starter. Sannsynligvis er det en kondensator som er død, og jeg kjenner at jeg ikke gidder å feilsøke.

Min bedre halvdel ønsker seg kapselmaskin, jeg holder på at jeg vil ha mulighet for løs kaffe.

Spørsmålet er om det finnes maskiner som støtter begge? Gode råd mottas med takk.

For å sitere Dead Kennedys; "Give me convenience or give me death!"

Edit; kapselkaffe er supert hvis man ikke bryr seg om smak, pris eller bærekraft. Eller, som meg, husfred.

Hadde en håndlaget italiensk espressomaskin.
Ble for mye bal. Kjører nå aeropress,kvern og Lippes kaffe.Billig å anskaffe.,God kaffe,fort gjort å lage kaffe. Lett å rengjøre

• Liker
Reaksjoner: jonska og bruno47
Om du her litt tech-nerd og nevenyttig så er Gaggiuino eller enda bedre Gaggiuino-kit til en Rancilio Silvia et godt alternativ.
Fruen har mekket og laget til og vipps har vi en Silvia hvor vi ikke har mange av de eksentriske irritasjonene vi tidligere hadde, vi har bedre kontroll på temperatur, trykk, flow osv., den oppfører seg effektivt som en mye dyrere maskin.
Nyeste versjon av softwaren har støtte for større skjerm men har ikke kommet så langt som å montere den enda.

1733097657749.png

• Liker
Reaksjoner: bangiman og Ompalompa