Jeg liker Vondelpark veldig godt og det finnes hyggelige overnattingssteder rundt. Ta med bok i parken og nyt. En øl utpå ettermiddagen med en hvil på en benk og en god bok i fanget er konge, spesielt ved innsjøene. Ikke lange veien uansett til steder du vil spise eller oppholde deg, men det er et nabolag som er roligere enn mye av det andre rundt.
Tips fra sist tur i 2022, men bør holde seg greit:
Dignita hadde digg brunsj i området. På nordsiden er også Dionysos Taverna
Ved det som nå heter Cafe Jacob, men som het noe annet før, kan du sitte på benker på en bro, kikke på syklister og drikke øl og spise bitterballen. Like rundt hjørnet er Foodhallen som er verdt å svinge innom.
Kaasbar i De Pijp er også hyggelig stopp.
Hvis OCHA Thai fremdeles holder koken har jeg svært gode minner derfra fra både 2017 og 2019, men ikke vært der siden, så det begynner å bli gamle referanser. Super mat der de få pengene de ber om går til ingredienser og ikke lokalet.
Tips fra sist tur i 2022, men bør holde seg greit:
Dignita hadde digg brunsj i området. På nordsiden er også Dionysos Taverna
Ved det som nå heter Cafe Jacob, men som het noe annet før, kan du sitte på benker på en bro, kikke på syklister og drikke øl og spise bitterballen. Like rundt hjørnet er Foodhallen som er verdt å svinge innom.
Kaasbar i De Pijp er også hyggelig stopp.
Hvis OCHA Thai fremdeles holder koken har jeg svært gode minner derfra fra både 2017 og 2019, men ikke vært der siden, så det begynner å bli gamle referanser. Super mat der de få pengene de ber om går til ingredienser og ikke lokalet.