Amsterdam

Jeg liker Vondelpark veldig godt og det finnes hyggelige overnattingssteder rundt. Ta med bok i parken og nyt. En øl utpå ettermiddagen med en hvil på en benk og en god bok i fanget er konge, spesielt ved innsjøene. Ikke lange veien uansett til steder du vil spise eller oppholde deg, men det er et nabolag som er roligere enn mye av det andre rundt.

Tips fra sist tur i 2022, men bør holde seg greit:
Dignita hadde digg brunsj i området. På nordsiden er også Dionysos Taverna

Ved det som nå heter Cafe Jacob, men som het noe annet før, kan du sitte på benker på en bro, kikke på syklister og drikke øl og spise bitterballen. Like rundt hjørnet er Foodhallen som er verdt å svinge innom.

Kaasbar i De Pijp er også hyggelig stopp.

Hvis OCHA Thai fremdeles holder koken har jeg svært gode minner derfra fra både 2017 og 2019, men ikke vært der siden, så det begynner å bli gamle referanser. Super mat der de få pengene de ber om går til ingredienser og ikke lokalet.

IMG_0126.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Readerfly
Jeg likte meg godt i Amsterdam. Ser at det er nevnt av en annen bruker her, men vil varmt anbefale museumet for Vincent van Gogh.

• Liker
Det beste tipset er kanskje å unngå turistmølla Amsterdam og gå for f.eks. Haag.
Mye fint å se og gjøre.
Prøv en tur innom Delft som også er en koselig kanal-by uten stanken av pot og slitsomme sexturister / stonere / utdrikningslag overalt.
Alt ligger uansett bare en kort togtur unna.
Pro-tip: kjøp togbilletter på første klasse for å slippe krøtter-klasse i rushen. ;)

• Liker
Jeg liker Vondelpark veldig godt og det finnes hyggelige overnattingssteder rundt. Ta med bok i parken og nyt. En øl utpå ettermiddagen med en hvil på en benk og en god bok i fanget er konge, spesielt ved innsjøene. Ikke lange veien uansett til steder du vil spise eller oppholde deg, men det er et nabolag som er roligere enn mye av det andre rundt.

Tips fra sist tur i 2022, men bør holde seg greit:
Dignita hadde digg brunsj i området. På nordsiden er også Dionysos Taverna

Ved det som nå heter Cafe Jacob, men som het noe annet før, kan du sitte på benker på en bro, kikke på syklister og drikke øl og spise bitterballen. Like rundt hjørnet er Foodhallen som er verdt å svinge innom.

Kaasbar i De Pijp er også hyggelig stopp.

Hvis OCHA Thai fremdeles holder koken har jeg svært gode minner derfra fra både 2017 og 2019, men ikke vært der siden, så det begynner å bli gamle referanser. Super mat der de få pengene de ber om går til ingredienser og ikke lokalet.

Vis vedlegg 408109

Dette ser ut til å være et godt utgangspunkt for ei fin helg! Tusen takk

Her har jeg hatt min beste restaurantopplevelse noensinne https://restaurantdekas.com/eng/garden
Vi hadde chefs table og det var helt utrolig kult. Det er nok kanskje ti år siden og man kunne booke det på nett. Ser ikke ut som man kan det lenger, men det kan være de har det fortsatt hvis man tar kontakt.
Det var helt utrolig trivelig og gøy og godt, og ikke spesielt dyrt. Husker ikke helt hva vi spiste annet enn salatsuppe, men alt annet var godt😝
Det var bare utrolig gøy å sitte inne på kjøkkenet, og vi følte etterhvert at vi kom innpå kokkecrewet som snakket litt middels godt engelsk, men likevel kom og presenterte sine retter.
Finnes sikkert bedre restauranter så rent haute cuisinemessig, men om man får chefs table på des kaas vil jeg på det varmeste anbefale det.

• Liker