Amatøren bygger klokke

Imponerende!
Veldig fint resultat !

Flott resultat! Ikke alle som "bare" bytter visere og skive. Resultatet ble svært så bra! :)

Veldig bra! Me like:D Takk for at du deler! Og artig med billedserie som viser/beskriver fremgangsmåte etc

Utrolig stilig prosjekt @Superlite ! Tar av meg hatten for en imponerende jobb!

Nå ble den rett og slett rå! :)

Imponerende og den ble nydelig:)

Takk for alle hyggelige tilbakemeldinger!! Det varmer en urmakerspires hjerte!!:)
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Mwt
Vittig kult! Utrolig bra resultat! Flink er du, det skal du ha. Tenkt mye på å bygge klokke selv, og dette var god inspi! Følger med, håper det blir flere slike bygg. Hvordan ble rotoren med graveringen?
 
Vittig kult! Utrolig bra resultat! Flink er du, det skal du ha. Tenkt mye på å bygge klokke selv, og dette var god inspi! Følger med, håper det blir flere slike bygg. Hvordan ble rotoren med graveringen?

Takker @dav-a!! :) Dessverre så ble ikke graveringa på rotoren sånn jeg hadde håpet på. Så jeg droppet det inntil videre.
 
Redigert av en moderator:
Dette er helt fantastisk kult, og ikke minst inspirerende. Her går jeg rundt og sikler på kronografer jeg ikke har råd til, mens du ganske enkelt bygget deg en. Jeg tror virkelig jeg må ta en titt på noen YouTube-videoer selv!
 
Utrolig kult!

Er det lov å spørre om et bilde av inngraveringen? Hvis ikke, ble det noe av og evt. hvordan ble resultatet?
 
Dessverre så ble ikke graveringa på rotoren sånn jeg hadde håpet på. Så jeg droppet det inntil videre.
Takk for en fantastisk tråd og alt du har delt, Superlite! Veldig artig lesning. Jeg lurer litt på hvor du bestilte rotoren m/gravering? Det var en idê jeg likte, selv om jeg forstår du ikke var helt fornøyd med resultatet.
 
Heisan @Doffen50

Jeg var i kontakt med et firma i Ski som kunne gravere en ny rotor med laser. Jeg husker ikke helt firmanavnet. Men de drev med firmagaver etc. Det som gjorde at jeg droppet det var at de kun kunne gravere med veldig små bokstaver pluss at bokstavene måtte graveres vannrett. I ettertid har jeg hørt om en dame i Oslo som har spesialisert seg på gravering på metall. Jeg skal prøve å få tak i henne om hva det vil eventuelt koste.
 
  • Liker
Reaksjoner: Doffen50