Alpinutstyr

Medlem
30. mai 2009
Innlegg
1.275
Sted
Stavanger
OK, folkens. Da har jeg latt meg overtale til å stå på ski i påsken. Problemet er at jeg trenger ski hansker/alpin hansker. Har sjekket litt rundt og funnet ut at det er lite til ingenting igjen hverken i butikker eller nettbutikker.

Noen som har forslag til HVA jeg bør gå for og HVOR jeg kan få tak i dette FØR påska setter inn?

Jeg er på jakt etter hansker som er vanntette, varme og som har sleeve som går over jakkeermet med strikk (u know what I mean...)..

På forhånd takk for hjelp....
 
Jeg kjører med Hestra votter mesteparten av sessongen. Har de her. Sinnsykt gode og ekstremt varme. Kjørte med de uken før påske ifjor, og fant ut at de var ALT, ALT, ALT for varme. Kjørte med disse i påsken på Geilo ifjor og var ekstremt fornøyd. Dog ikke veldig vantette. Synd at jeg har mistet de iår :(

Ellers har jeg god erfaring med Norrøna hansker. Brukte disse her i 3 år før de tok kvelden en kald vinternatt i militæret. Veldig gode og varme de og.

Har også god erfaring med ymse modeller fra DaKine. De har en lang og vantett modell, som heter Nova. Ser at Oslo Sporstlager har noen par igjen i strl. L her

Marmot har en hanske som heter Randonee. Har ikke prøvd denne modellen, men har god erfaring med votter og hansker fra Marmot tidligere.

Her har du ihvertfall noen ideer. Jeg kommer ihvertfall til å kjøre med et par forholdsvis tynne hansker fra DaKine denne påsken.

Marius

PS: Bratt.no har fortsatt en del hansker på lager, og de sender landet rundt. Ta en titt her
 
Takk for svar mariusT. Jeg har allerede bestillt hestra hansker 2 plasser men fikk mail i etterkant at de var utsolgt.... Hadde jeg fått tak i Hestra Army Leather gore-tex så hadde jo saken vært grei...
Skal sjekke ut bratt.no