Solgt Alpina Alpiner (AL-750N4E6) vurderes solgt

Medlem
19. aug. 2017
Sted
Asker
Vurderer salg av Alpina Alpiner Chrono med refnr AL-750N4E6. Klokken ble kjøpt av meg fra Jomashop i desember 2017, og det ble betalt for moms ved innførsel via UPS (papirene kan følge med).

Merke, modell og år:
Dette er en Alpina Alpiner Chrono med refnr AL-750N4E6, kjøpt ny i 2017.

Spesifikasjoner, beskrivelse og tilstand:
Jeg har vært veldig godt fornøyd med klokken, og synes den blå skiven er nydelig. Klokken har blitt pent behandlet og har svært få merker.

Fakta om klokken:
Diameter: 41.5 mm (uten krone)
Tykkelse: 14.5 mm
Avstand mellom lugs: 21 mm
Glass: ripebeskyttet safirglass
Farge på skive: nydelig blåfarge som våkner til liv i riktig lys.
Urverk: AL-750, som er basert på Valjoux 7750
Nøyaktighet: Klokken holder tiden ganske nøyaktig. Har stort sett gått innenfor et par sekunder for fort per dag.
Gangreserve: 46 timer
Vanntetthet: 5 ATM
Ikke innsyn til verket

Dokumentasjon og historikk:
Følgende er inkludert: Ytterboks, innerboks, klokke, reimen som fulgte med, instruksjonsbok, garantikort uten stempel fra AD. Reimen som fulgte med opprinnelig har blitt en del slitt. De to reimene som er avbildet kan følge med om ønskelig. De er fra Strapcode, en i grå canvas og en i mørkebrunt skinn. Mva-papirer kan også følge med om ønskelig.

Øvrig informasjon:
Denne klokken ble kjøpt inn mens jeg sparte til en Omega GSotM, og etter at gsotm ankom har dessverre ikke Alpinaen fått mye armtid. Jeg har solgt og kjøpt noen klokker via Klokkeriet og Tidssonen tidligere, så om du søker på meg bør du finne en referanse eller to. Fint om du også har referanser.

Worn and wound hadde en fin review av denne klokken for en tid tilbake, hvor anmelderen konkluderte med at det eneste negative var at nyprisen var litt stiv: https://wornandwound.com/review/alpina-alpiner-chronograph-automatic-41-5-review/

Sted:
Jeg foretrekker helst å møtes f2f i Oslo-traktene, men klokken kan sendes på kjøpers regning og risiko. Om klokken skal sendes skjer ikke dette før pengene er bekreftet inn på min konto.

Pris eller bytteverdi:
Denne klokken ligger for salg på urverket.no til 18 495. Selv betalte jeg rundt 9 500kr (inkludert moms). Jeg ønsker minst 6 499 kroner for klokken, men er villig til å høre på fornuftige bud. Skambud besvares ikke. Link til urverket:
https://www.urverket.no/alpina-alpiner-bla-laer-o415-mm-p-293533.html

Vedlegg

• 1.jpg
    1.jpg
    143,4 KB · Visninger: 0
  • 2.jpg
    2.jpg
    94 KB · Visninger: 0
  • 3.jpeg
    3.jpeg
    196,9 KB · Visninger: 0
  • 4.jpeg