Allsidig klokke, automatic, masse spørsmål, få holdepunkter.

hehe, enig. Det var det som var tanken. Merker at jeg får mindre og mindre sans for sterke farger og unødvendige detaljer. Jeg har muligens en kleen fase :D . Ingen orange seiko monster her i gården med andre ord 8) . Får se hva som dukker opp i posten etterhvert.. :D

Med dit budget ville jeg helt sikkert kigge nærmere på Seiko. Hvis du køber lettere brugt, så vil du kunne lande nogle super lækre klokker for dine penge:

Seikos Black Knight og White Knight giver en super finish til prisen. No nonsens diver, som går fint til pæn også

BlackKnightWaffle.jpg

WhiteLigge.jpg

Black Monster og Orange Monster er god value for money, men ikke så elegante ... fede er de dog

BMlume35Procent.jpg

OMliggeLumeTravertin.jpg

Både SKX007 og SKX009 er gode entry level divere. SKX171 er dog lidt bedre finisheret på skiven, og er lidt anderledes med sin stål lynette. Du kan ret let skifte til SKX007 lynette på uret, i fald du ønsker et lidt mere klassisk udseende

171LumeLiggeUdenRem.jpg

SKX007bordplade.jpg

SKX009ude.jpg

xe3l skrev:
Disse klokkene tror jeg at jeg må ha, jeg har ikke fått gjort noe som helst i ettermiddag annet enn å se på bildene av alle Yobokies alternativene! Dette er mine to favoritter. Noe for deg også Gert? :D
Må få sjekket ut prisen på disse. Takk for at dere åpnet Seikoverden for meg! (ikke meningen å okkupere saken din Gert :D )
Synes den bezelen (er det ikke det det heter?) på den første gjorde seg. Tror den kunne tatt seg riktig godt ut med bracelet og hvit skive. Skjønt, litt FOR enkel var den kanskje. Så en fin hvit en hos noahfuller som ikke hadde krympet størrelsen på samme måte, samtidig som det blir veldig stilrent mot en hvit skive, tror jeg. Jeg synes jeg hadde for mange valgmuligheter, og nå er det enda flere. :D

Okkuper tråden så mye du vil, så lenge jeg fortsatt får gode tips. :mrgreen:

Takk for tips, Joepete, White Knight så absolutt aktuell ut den og.

Støttet helt klar allerede tidligere nevnt Seiko5! Arbeidshester! Fantastisk stor serie med kjempe spenn, skal godt gjøres og ikke finne en du liker. Dette er den av mine jeg bruker mest!
IMG_1114.jpg

Ser ut som om det kan bli en Seiko, ja. Fant seiko5ers.com som hadde et greit utvalg og gode priser. Tror det kan bli en SKX007K, selv om jeg synes bezelen gjerne skulle hatt glatte kanter, i stedet for de utstående rutene. Synes nemlig de fleste 5-erne blir litt små (mange er 37 og nedover)
Likte denne godt også da.
CIMG4584m.jpg