Allroundklokke?

Her på forumet vil jeg si det er 99% trygt. Aldri opplevd noe tull og handlet en del her. Må ta visse forhåndsregler så klart. En helt ny bruker uten referanser/poster bør man jo sjekke opp.

Finn har jeg ingen erfaring med, men det er en del tull ute og går der. Fakes legges ut nesten daglig.

Jepp, men når det gjelder akkurat Certina så tror jeg ikke du har så mye å bekymre deg over. Er ikke akkurat DEN klokken de prioriterer å lage fakes av :)

Nei, er vel ikke den klokka som er mest ettertrakta:)

Noen som kan anbefale en fin lærreim til denne klokka, når jeg skal flotte meg litt?

Absolutt en god klokke! Solgte nettopp min og kjenner at dette er det tyngste salget jeg har gjort. Måtte bestille opp en Seiko glossy diver med blå skive for å prøve å dempe savnet etter den nydelige blåfargen. Den dukker forhåpentligvis snart opp i posten.

Men tilbake til topic:
Conquest er en ypperlig klokke til hverdagsbruk og den går til det aller meste, men dersom du har tenkt deg ut i sjøen å bade med klokken hadde jeg nok heller gått for en klokke med litt mer vanntetthet. Vanntettheten som står på klokker er egentlig litt misvisende. En klokke bør være vanntett til 100m for at man skal bruke den til bading. Conquesten tåler helt fint hverdagslig utsettelse for vann, slik som regn, vannsprut etc, men dersom du absolutt må ha på deg klokke når du bader ville jeg som sagt heller vurdert HydroConquest :)

Her er forøvrig min review av Conquesten:
http://www.tidssonen.no/forum/klokkediskusjon-7/review-longines-conquest-l3-687-4-99-6-a-18988/

Skulle gjerne lest denne omtalen, men linken fungerer ikke, noen med fungerende link?