Alanya, Tyrkia

Edzilla

Community Manager
Støttemedlem
Medlem
5. sep. 2011
Innlegg
13.327
Sted
Oslo
Vi skal tilbringe to uker i fellesferien i Alanya, Tyrkia i sommer. Ble et knalltøft kompromiss da barna er 5 og 7 år. Trenger maks barnevennlig sted med ala Bamseklubben eller Lollo & Bernie. Samt et stort hotellrom eller leilighet med to soverom, kjøkken og bad. Så da falt valget i år på en 75 kvm leilighet på Green Garden Suites, Alanya.
Men etter å ha googlet etter alle kunstens regler finner jeg ikke stort av AD.er i området. Noen som kan hjelpe?
 
Du kommer til å finne mange Rolex til "special price for you my friend", var en som så min GMT og fortsatt påstod at de han selger til 500kr er langt bedre....
Er stort sett bare fake av alt mulig der, eneste som jeg har kjøpt er vaniljestenger, koster 1 euro per stang for gode produkter kontra 40 kr for en halv hos Meny med langt dårligere kvalitet.
Ett par gode restaurant men jeg husker ikke navnet. Vær forberedt på å bli maset på hele tiden av innpåslitne selgere og også restaurant folk som henter deg på gata uansett om du er sulten eller ikke.
Beste minne jeg har derfra er dykking, flott sted å se havskilpadder i naturlige omgivelser.

Å Satan @Julien
Godt jeg har tilgang på treningssenter, sauna, tyrkisk bad, barnehage/park, utallige basseng, restauranter og barer i lokket samfunn.
 
Redigert av en moderator:
Flott sted, @Edzilla. Det er varmt og du kommer til å svette. Fint sted! Kjøp heller skinn. Jeg kjøpte "dressjakke" i skinn! Kul!

God tur!

:cool:
 
Redigert av en moderator:
Alanya ikke mer

Ikke for å legge "salt i såret", Alanya er som Benidorm for 40 år siden, bortsett fra at du ikke får bilde av maten i menyen men fremvist plastmodell av maten utenfor restauranten, pass opp når du går over gaten i fotgjenger felt på grønt; faren for å bli overkjørt er overhengende. Pushy selgere og tilbudet av "Polo" skjorter og Ferrari skjorter er formidabelt. IMO. De skal klemme ut av turistene maks av penger.
Hold deg innenfor hotelområdet, betjening er stort sett servicevennlige, badevannet er supert og det er stranden også.... men varmt ! OG DYYYYRE DRINKER (Norske priser).
Barna vil helt sikkert kose seg.
 
Ikke for å legge "salt i såret", Alanya er som Benidorm for 40 år siden, bortsett fra at du ikke får bilde av maten i menyen men fremvist plastmodell av maten utenfor restauranten, pass opp når du går over gaten i fotgjenger felt på grønt; faren for å bli overkjørt er overhengende. Pushy selgere og tilbudet av "Polo" skjorter og Ferrari skjorter er formidabelt. IMO. De skal klemme ut av turistene maks av penger.
Hold deg innenfor hotelområdet, betjening er stort sett servicevennlige, badevannet er supert og det er stranden også.... men varmt ! OG DYYYYRE DRINKER (Norske priser).
Barna vil helt sikkert kose seg.

Grøss og gruuuu.... Godt Hotellet er godt skjermet for omgivelsene.

Heldighvis har 50% innvandrer-/flykningblod i meg, å jeg elsker varmen. Så klimaet er ikke noe problem. Bare å få på seg olja og speedo´n. Er også skjelden noe problem med pushy selgere. De kjenner en av sine egne :cool:
 
Fint sted for barn og voksne. Deilig temperatur i både lufta og vannet og stort sett hyggelige folk og helt grei mat og drikke.
Men å handle noe som helst av verdi ble jeg veldig skeptisk til. Jeg må si jeg ble litt overrasket over mengden av fake som ble solgt og hvor åpenlyst/akseptert det var. Selv i en egen butikk på hotellet (som var et helt greit all-inclusive hotell) solgte de fake klokker, vesker ++. Inne i byen var det urmakere som ved første øyekast kunne se ut som en AD som hadde mengder med fake klokker. I tillegg var det selvfølgelig alle småsjappene som åpenbart bare solgte fake.

Men det er vist nok forskjell på "Genuine" fake og "fake" fake :confused:

http://www.forbes.com/sites/marcwebertobias/2012/09/19/how-to-buy-a-fake-watch-in-turkey/

NB! Dette er ingen oppfordring til å kjøpe fake :p
 
Blir dårlig i magen av slik. Godt jeg har bestilt meg klokke.