Actionkamera som kan overlagre GPS-tid på opptaket?

Medlem
8. mars 2018
Innlegg
1.020
Sted
Hareid
Hei,

Har kikket litt rundt på nettet uten å bli særlig opplyst, så da prøver jeg her -

Jeg er på leting etter et videokamera hvis viktigste - nesten eneste - parameter er at det må kunne legge GPS-tid inn i videostrømmen.

Tanken er å bruke det som backup for tidtakingssystemet idrettslaget mitt bruker under mosjonsløp - rett og slett filme målstreken slik at vi kan rekonstruere tidene manuelt om elektronikken feiler. Grunnen til at jeg vil ha GPS-tid er ganske enkelt at tiden da er synkronisert med startsystemet, slik at én feilkilde faller bort i en allerede stresset situasjon.

Men, dette skrives det lite om i manualer; jeg ville anta at det var en no-brainer å hente klokke fra GPS i kameraer som har dette innebygget - men å se noe eksplisitt nevnt om det? Neida...

Noen som har erfaringer/forslag? Aller helst vil jeg ha noe som er hyllevare og fiks ferdig - et (morsomt!) alternativ ville jo være å koke ihop noe med en RPi, integrere den med startsystemet og dermed kunne vise tid siden start direkte - men da ender det fort opp med at undertegnede blir uunnværlig som den eneste som forstår seg på kreasjonen sin - og målet mitt er å være helt unnværlig...

Tips?