A. Lange & Söhne Boutique NYC

Jon Henrik

Grunnlegger
Medlem
12. okt. 2007
Sted
Fredrikstad
1409949874547

Hodinkee har tatt en kikk på den nye boutique'en til A. Lange & Söhne i New York.

http://www.hodinkee.com/blog/photo-report-inside-the-new-a-lange-sohne-boutique-in-nyc

Et lokale verdig merket, og et fantastisk utvalg ur.

Sitat fra Hodinkee:

"So, the new A. Lange & Söhne 1815 Rattrapante Perpetual Calendar is aimed squarely at Patek Philippe's reign on this combination of complications. It makes a pretty compelling case, too. And, I didn't mention the price yet. As seen (in live photos) in rose gold, this watch will cost $189,000. In platinum, it will cost $213,000. That is a full $104,500 less than the $317,500 price tag of the Patek 5204 in platinum. You might be thinking that those interested in these watches care little about price, but a difference this large is significant, and surely will not go unnoticed. "

Sitat fra Hodinkee:

"So, the new A. Lange & Söhne 1815 Rattrapante Perpetual Calendar is aimed squarely at Patek Philippe's reign on this combination of complications. It makes a pretty compelling case, too. And, I didn't mention the price yet. As seen (in live photos) in rose gold, this watch will cost $189,000. In platinum, it will cost $213,000. That is a full $104,500 less than the $317,500 price tag of the Patek 5204 in platinum. You might be thinking that those interested in these watches care little about price, but a difference this large is significant, and surely will not go unnoticed. "

Og med tanke på den store forskjellen i produksjonsvolum (antatt ca. 5.000 mot ca. 50.000 for Patek) svinger pendelen ytterligere i ALS sin favør.

Mange vil foretrekke en Patek foran en Lange: Lettere å omsette, stabil investering...Ingen %salg på de...
Prestisjen holder Patek oppover: Navnet snakker mer til "oss" enn Lange.
Men den samme "varm vind" fenomen blåser over andre varemerker...
Og vi vet hvor kommer ifra vinden: Ikke bare fra disse som vet best blant alle.
Derfor poster jeg en interview av Mr Philippe Dufour som blant annet snakker om sin Datograph...

Man trekker hva man vil ut av det, men på min side, vel vittende om Mr Dufour sin kompetanse, velger jeg å blåse i det som er sagt på andre steder.
For denne gang.... Fordi uansett skal jeg aldri spytte på en fin Nautilus.

http://alang.watchprosite.com/show-...-365171/t-alang-chat-with-mr-philippe-dufour/

PS: Ikke tror alt som ligger på nettet, det fins så mye intox der altså... Men for denne gang er det sant tror jeg;) Eller?

Mange vil foretrekke en Patek foran en Lange: Lettere å omsette, stabil investering...Ingen %salg på de...
Prestisjen holder Patek oppover: Navnet snakker mer til "oss" enn Lange.
Men den samme "varm vind" fenomen blåser over andre varemerker...
Og vi vet hvor kommer ifra vinden: Ikke bare fra disse som vet best blant alle.
Derfor poster jeg en interview av Mr Philippe Dufour som blant annet snakker om sin Datograph...

Man trekker hva man vil ut av det, men på min side, vel vittende om Mr Dufour sin kompetanse, velger jeg å blåse i det som er sagt på andre steder.
For denne gang.... Fordi uansett skal jeg aldri spytte på en fin Nautilus.

http://alang.watchprosite.com/show-...-365171/t-alang-chat-with-mr-philippe-dufour/

PS: Ikke tror alt som ligger på nettet, det fins så mye intox der altså... Men for denne gang er det sant tror jeg;) Eller?

Nå ser ut til at Dufour jobbet for JLC før ALS ble grunnlagt, men båndene mellom JLC og ALS har vært (og er muligens fortsatt?) tette.

Det er ikke usannsynlig at Dufour er litt biased, men håndverket og ikke minst progresjonen Lange har hatt siden etableringen i 1994 snakker uansett for seg selv.

Patek er i en posisjon (sammen med Rolex) hvor de nærmest kan prise urene sine til akkurat det selv ønsker, og til dels virker det som om dette utnyttes. Det er nok av kjøpesterke klokkeinteresserte, men ikke nødvendigvis de med mest fokus på det håndverksmessige/faglige (ikke at det nødvendigvis er negativt – vi har alle ulike årsaker for hvorfor vi liker klokker).

Nå ser ut til at Dufour jobbet for JLC før ALS ble grunnlagt, men båndene mellom JLC og ALS har vært (og er muligens fortsatt?) tette.

Det er ikke usannsynlig at Dufour er litt biased, men håndverket og ikke minst progresjonen Lange har hatt siden etableringen i 1994 snakker uansett for seg selv.

Patek er i en posisjon (sammen med Rolex) hvor de nærmest kan prise urene sine til akkurat det selv ønsker, og til dels virker det som om dette utnyttes. Det er nok av kjøpesterke klokkeinteresserte, men ikke nødvendigvis de med mest fokus på det håndverksmessige/faglige (ikke at det nødvendigvis er negativt – vi har alle ulike årsaker for hvorfor vi liker klokker).

Jeg tror at Mr Dufour liker faktum at det er små produksjon også "It is very difficult for a manufacture to keep its quality and finishing in such a high level when they produce so many watches. (Note: Lange makes around 5.000 pieces p.a., Patek Philippe around 30.000 watches p.a. and Rolex around 800.000 pieces p.a.)"

Han har nok ett poeng der.
Og det er derfor disse som hadde råd til det Simplicity har punget ut der og da: Det ble produsert 200 stk Simplicities i løp av 10 år... Det sier mye.
Dufour klokker er verdenskjent for sin syk finish og jeg tror at han valgte Lange pga det og også sjelen som tilhører dem små produksjon. Han er en tradisjon elsker...
Og, ja, jeg er enig med din konkludering.