Solgt '92 Rolex Submariner 14060

Medlem
3. april 2014
Sted
Viken
02.JPG
Noen vil muligens kjenne igjen denne klokken og lure på om jeg ikke har solgt den før. Det stemmer! Vanvittig å selge en slik klokke to ganger, men jeg har for mange klokker og en må ut - dessverre :(

Merke, modell og år:
Rolex Submariner fra 1992. N-serie.

Spesifikasjoner:
Modellnummer: 14060
Verk: Rolex cal 3000
Kassediameter: 40mm uten krone
Avstand mellom lugs: 20 mm
WR: 20 ATM / 200m

Beskrivelse og tilstand:
Tilstand er svært bra! Klokken hadde full serivce i juni 2017 med skifte av pakninger, mainspring etc. Klokken er i følge forrige eier (før jeg kjøpte den første gang) upolert, og jeg tror det stemmer. Se bildene, der man bl.a tydelig kan se de originale "chamfers"-ene, samt at kassen er sylskarp og fin med rette "vegger". Klokken har naturligvis en del bruksmerker, som man også ser på bildene. Skive og visere er originale Tritium, med matchende patina. Insert-en er litt "faded" mot grå. Null lume, hverken på visere, skive eller perle. Det finnes en innskripsjon på baklokket. Se bilde lenger ned.

Dokumentasjon og historikk:
Det følger med dokumentasjon fra service i juni 2017, samt ny-pris bekreftelse fra Bjerke til bruk ved forsikring. Jeg kjøpte klokken første gang fra USA av GG på Rolex Forum. Momset den da inn til Norge. I november 2017 solgte jeg klokken til GG på Klokkeriet, men da med en annen lenke. Han solgte klokken videre ganske nylig, men fikk den i retur pga en clasp som viste seg å være fake. Og dermed fikk jeg klokken i retur av han jeg solgte den til.

En historie om lenker:
Som nevnt over solgte jeg klokken i november 2017, men da med en annen lenke. Jeg hadde egentlig tenkt å selge klokken head-only da, men kjøper ønsket lenke. Lenken som stod på 14060 da jeg kjøpte den (som også står på nå), hadde jeg tenkt å bruke på min Tudor Snowflake, og jeg solgte derfor 14060 med lenken fra Snowflaken. Det var også en 93150-lenke, men litt mer strekk enn den originale lenken fra 14060-en. Jeg var på det tidspunktet ikke klar over at claspen på den lenken ikke var origial Rolex. Men nå har jeg altså tatt 14060-en i retur, og denne gangen selger jeg den med den lenken som satt på den da jeg kjøpte den. Det er en meget bra lenke, med lite strekk. Claspen er merket "R6" - som indikerer 1993, noe som matcher klokken meget bra. Om noe er uklart ang lenkehistorien så svarer jeg gjerne på PM :).

Sted:
Helst F2F Oslo på dagtid.

Pris eller bytteverdi:
Jeg ønsker 58K for klokken. Bytte er denne gangen ikke aktuelt (da det eneste jeg ønsker meg for tiden er en AP diver :))
Standard TS-oppgjør: Betaling på konto før sending EON, eller straksbetaling ved F2F.
Jeg har mange Good Guy-referanser fra tidligere handler, og tenker å fortsette den gode trenden.
04.jpg
06.jpg
08.jpg
10.jpg
12.jpg
14.jpg
16.jpg
18.jpg
20.jpg
22.jpg
24.jpg
26.jpg