.

Litt usikker på hva du mener med visualisering - er det Google Sketch eller AutoCAD? :) Stor forskjell i krav til beregningskapasitet. Generelt vil jeg anbefale noe med dedikert GPU helst en litt bedre enn standard. Men igjen - hva skal det brukes til?

Finnes også selskap som tilbyr å kjøre programmet på deres servere. Mange muligheter!
 
Hvis du bare skal kjøre noen enkle, virtualiserte maskiner som ikke skal gjøre noe voldsomt med jobb, har store krav til oppetid eller kjøre mange i slengen vil jeg tro at en relativt ordinær, stasjonær pc med litt minne lett takler det meste du kaster på den.

Dette er min etterhvert tilårskomne stasjonære som står under arbeidsbordet i kjellerstua, i7-4770 og 8GB RAM. Den er filserver, Plexserver og har et par virtuelle maskiner (Win 10 + Linuxeksperimenter) som rett som det er får svingt seg litt. Den har få problemer med å svinge rundt på disse, men det er jo ikke akkurat noen produksjonsmiljøer vi snakker om her.
Skjermbilde.JPG
 
Litt usikker på hva du mener med visualisering - er det Google Sketch eller AutoCAD? :) Stor forskjell i krav til beregningskapasitet. Generelt vil jeg anbefale noe med dedikert GPU helst en litt bedre enn standard. Men igjen - hva skal det brukes til?

Finnes også selskap som tilbyr å kjøre programmet på deres servere. Mange muligheter!
Virtualisering og visualisering er ikke helt det samme :) :) :) :)
 
Er noe i den leia der jeg ser for meg ja.
Er det ESXI du kjører virtualiseringen på?
Neinei, dette er en maskin som kjører en del andre tjenester, f.eks Plex, så denne maksinen har stock Ubuntu 20.04 og til virtualisering bruker jeg Oracle Virtualbox. Funker bra til hobbybruk!

ESXI er til å kjøre rett på jernet, så da kan du vel egentlig ikke bruke maskinen til noe annet.