4 franske annonser

Medlem
6. mars 2014
Innlegg
178
Sted
Norge
Håper ikke jeg trøkker i salaten nå, men kjenner meg noe skeptisk til de 4 franske annonsene på markedet... Noen tanker?

Jeg holdt akkurat på å bli svindlet av en franskmann som annonserte på dba for en måneds tid tilbake.
 
Håper ikke jeg trøkker i salaten nå, men kjenner meg noe skeptisk til de 4 franske annonsene på markedet... Noen tanker?

Jeg holdt akkurat på å bli svindlet av en franskmann som annonserte på dba for en måneds tid tilbake.

Jeg sendte ham en PM der jeg anbefalte Google translate - det er nok de færreste av oss som kan fransk. Ellers gjelder vel det samme for denne selgeren som for alle andre privatpersoner langt unna: Man må passe på ...
 
Ikke mye å finne på fyren annet enn at han har postet i hvert fall Daytona annonsen på CDA. Når det er sagt så er vel handel fra Frankrike lite gunstig nå. Høy kurs på Euro + mva gjør dette i bestefall til en dyr affære.
 
Ja, jeg stusset også over disse annonsene. Ikke aktuelt med kjøp for min del, men det skal uansett bli interessant å se hvem som er personen bak annonsene:) Dvs om noen finner ut av det?
 
Jeg vet ikke hvorfor men jeg "reagerer" litt på akkurat de annonsene jeg også, uten antagelig å ha noen god grunn til det.
 
Dårlige tider i Europa. De satser vel på at betalingsviljen i Norge fremdeles er stor.
 
Jeg sendte ham en PM der jeg anbefalte Google translate - det er nok de færreste av oss som kan fransk. Ellers gjelder vel det samme for denne selgeren som for alle andre privatpersoner langt unna: Man må passe på ...

Han vet nok om Google Translate fra før siden den "franske" teksten er ikke skrevet av en fransktalende person...
 
Nå dukket det opp enda en annonse, åpenbart fra UK, google translate. Tredje selger på noen dager som er helt nyregistrert.

Spørsmålet mitt er: Er dette vanlig på klokkeforum rundt omkring? Er ikke hjemmemarkedene store nok? Ville gjettet at UK, Frankrike og Italia er folkerike nok til å få solgt svært populære klokker? Om de går inn i det norske markedet vet de garantert om importmoms osv. noe som gjør prisene deres svært dårlige. Er det noe jeg ikke helt forstår i sammenhengen, kanskje?
 
Buy the seller.

Er man ikke 100 % komfortabel, så dropper man handel.

I løpet av i dag har vi fått nok info til at det har blitt besluttet å slette brukerne og de aktuelle annonsene.
 
Er det noe på Fransk eller Italiensk som man stusser litt på eller vil hvor man vil sjekke litt referanser osv, så er det bare å ta kontakt med meg. Understreker at med unntak av min Portofino for noen måned tilbake har jeg ikke forsøkt å selge klokker her EVER. Jeg er nemlig mer på kjøpefronten :)