36mm datejust - for liten?

Ser virkelig ikke noe feminint med DateJust 36mm. En manneklokke til fingerspissene. Blir ikke Datejust macho nok bør en vurdere Explorer 1, 36mm. Mer manneklokke enn det finnes ikke ;)

Neste grail: Rolex Datejust 116200 med blå skive, glatt bezel og oysterlenke :)

Enn standard OP'en på 36mm? Ser at noen av dem kommer i rimelig jentete utførelse.

Enn standard OP'en på 36mm? Ser at noen av dem kommer i rimelig jentete utførelse.

Noen kan forveksle datejusten med date som er 34 mm ( ikke til å forveksle med midsize "boy" igjen ),
De to mm fra 34 til 36 synes jeg gjør mye på et herrehåndledd, med det er igjen personlig smak. Men på en frøken/frue : perfekt.

C2BF28C1-671E-4BFA-BAD5-026FAB3EEC08-1409-00000245EE30132D_zps891d27de.jpg

36 mm er perfekt. Selv her på 193/92

Redigert:
Tja…?!

For meg blir 36 mm for lite på en mann… Selv har jeg eid to klassiske datejuster i 36mm versjonen - begge med jubilé-lenken. Begge ganger ble de solgt med den begrunnelse at de ble for små. Jeg kunne alltids slått meg til ro med en 36 mm datejust i boksen, forutsatt at den var velfyldt fra før. Dog skal det sies at dette er den eneste klokken i 36 mm jeg vil kunne vurdere. Per nå gjør DJ II på 41 mm jobben utmerket.

Jeg synes spørsmålet om størrelse kommer helt an på hvem som bærer klokken. Ingen er like, verken i størrelse, form eller stil, ergo blir det ditto mange svar på spørsmålet.

For min del handler det litt om lenken også. Datejust har en forholdsvis klassisk 20mm lug width. Jeg hadde en speedy reduced en gang som ble solgt av den enkle grunnen at 18/16mm lenka så ut som et jentearmbånd. Vel, det samt at kvaliteten på den børstede finishen var helt forjævlig.

Unngikk børstede klokker som pesten fram til jeg kjøpte sub, og fant ut at det faktisk gikk an å ha holdbar finish på en børstet klokke.