3 x Lemania med tid for service

Medlem
13. mai 2014
Innlegg
861
Sted
Drøbak
Aftens, medasylanter... Jeg har noen klokker som jeg tror kunne hatt godt av en liten service. Alle anses vel som vintage, men de fungerer, er komplette og er i bruk på daglig basis. Noen her som har kunnskapen og tiden som trengs, og som tar på seg service oppdrag?

1. Manuell Lemania Super Compressor med ett manuelt caliber 3000 verk, altså varianten med sub seconds. Denne har vært inne hos en "ur" maker tidligere, for rens og sjekk, men er ikke helt frisk. Mistenker en "enkel" feil på denne.
2. En Lorenz chrono fra tidlig 90 tall med Lemania 5100. Solgt på eBay som "nyservet". Det er meeeeeget tvilsomt at denne er nyservet, men alt fungerer så behovet er vedlikehold, ikke reparasjon.
3. En Aquastar Regatte med Lemania caliber 1345, etter sigende solgt som nyservet med 1 års garanti fra UK for ett par år siden. Den har holdt tiden meget bra, men nå er det noe som ikke helt stemmer, litt utfordrende å stille tiden så jeg har latt den ligge. Trekker ikke helt silkemykt heller, så her er det nok også snakk om vedlikehold fremfor reparasjon.

Selv holder jeg til syd for Oslo, og jeg håper du også holder til i samme region. Ønsker ikke å sende per post, og er heller ikke keen på en tur til Bergen for å avlevere noen klokker for service.:rolleyes:

Tagg gjerne medlemmer, eller send en PM dersom du føler deg kallet til noe små oppdrag ;)

KH
 
  • Liker
Reaksjoner: Zenith